hatar hösten

Jag känner att jag är verkligen sämst i världen på att lyckas hålla igång de här.
Ja just nu rullar livet bara lixom på känns de som med jobb o att försöka hitta tid att umgås med varandra o med vänner.
Eftersom jag bara har varannan helg så vill man försöka o inte göra något alls då men snart är vintern här o då måste en del av bygget vara klart.
Så med lite tur blir de två hela dagars byggande till helgen.
Regla upp en lr två nya väggar o allt som hör de till.
Bygget har mer lr mindre stått stilla ett längre tag pga att vissa saker krånglat o tagit en massa tid o så kanske det bara blivit en dag varannan vecka o då händer inte mycket alls vill ja lova.
Så nu håller vi som sagt tummarna för att de händer massor i helgen.
Får några veckor sedan var Melwin i slagsmål o fick vara inne en vecka med tratt då ögonlocket var löst en bit. Nu har de läkt ihop sig jätte fint o så i går när jag kom hem från jobbet så låg han inne med pälsen åt alla håll o hade varit i ett nytt bråk, haltar lite o nya stora sår på bröstet o benet, han lär sig inte den katten, en riktig vilde är han när de kommer till att försvara sitt revir.
Vill inte veta hur han varit om han inte varit kastrerad.
Är så himla sugen på att skaffa han en liten kompis, fast det är nog bara två i huset som tycker samma, den tredje är lite mer svår övertygad. Sen visst kostar de en liten slant men då får jag väl offra något annat.
Har jobbat helg o då är jag ledig idag vilket var väldig behövligt för helgen har varit KAOS med folk, som värsta jul handeln. Men vi är ett härligt team o de är inga problem.
Jag är verkligen så nöjd o glad över mitt jobb o mina arbetskompisar, bättre kunde jag inte ha de.
Nä nu ska jag försöka få lite fart på J som sovit hos M typ var o varannan dag de senaste så man knapps sett henne.
Härligt att hon träffat en så himla bra kille tycker jag.
Nu kom hon hastigt o lustigt på att överby i sista stund va en bra ide. Varför inte, vädret är typiskt höst o de regnar o blåser om vart annat så de finns inte så mycket annat än att städa o glo på tv o göra så eftersom jag redan gjort lite av de andra så blir det lite egen tid med henne nu.
Längtar bort så mycket nu när hösten är här o vintern närmar sig, det är den värsta tiden på hela året, o så bor man med han som går o längtar efter de...ja vad gör man, man får drömma.
Drömma om ett hus/lägenhet i Italien......åh jag vill ut o resa, sitter redan o funderar över vart nästa semester ska bli. Helst hade jag ju velat åka 2 ggr, en med hela familjen o en med bara P. Ja man får lära sig de där med att spara bättre så är de nog inga problem, ska bara komma dit först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0