tränar o andra bygger

Dagarna går i rasande fart framåt o nu är det bara 3 månader kvar till jul, känns tragiskt nästan.
Jul är ju inte riktigt min grej längre sedan min morfar försvann ur våra liv.
Julen är morfar för mej o även min födelsedag då hans var 2 dagar innan, jag blir alltid låg den här tiden på året o tycker att det är ganska jobbigt med de mesta.
Bara jag har saker att göra o pilla med så brukar de gå bra, ja o de e ju inte direkt så att de i detta hus är ett stort problem att hitta saker o pyssla med, de e ju bara de att som läget är nu så finns det inte så mycket kraft.
Som läget är nu väntar jag på att få börja min riktiga sjukgymnastik och min tid hos läkaren för efterkontroll som verkar dröja.
Jag kan i nuläget lyfta armen rak ut i brösthöjd dock inte utan smärta, att börja jobba i november känns avlägset just nu men jag är envis o hoppas på det bästa.
 
I bygget har vi kommit en liten bit påvägen, vi har lagt första lagret isolering i J´s rum o dragit lite av elen. Idag kommer mina föräldrar o vi ( mer dom, då jag ju mest tittar på:P )ska sätta ytterligare lite gips och osb skivor, dra lite el i taket o isolera tak o den sista bitarna av vägg som går att komma åt. 
Att J´s rum ska vara klart till jul känns just nu väääääldigt långt borta då jag ju inte kan göra nästan något alls. All springa på stegar o krypa på tak e ju inte riktigt något jag nu kan göra.
Vi har valt att inte sätta några tapeter alls i rummet utan endast sätta plank som ska målas vitt, golvet blir ett laminat golv.
Vi vill ju bli klara så fort som möjligt med allt då vi ju oxå ska sätta in kaminen så fort alla papper är klara.
Ja o så bygga om vårt sovrum..hehehe ja de e mycket nu mitt i allt.
Men nu ska jag strax göra lite käk så att alla är mätta o glada när dom ska greja;) 
J ska jag tvinga att städa, barnarbete är så underskattat, på min tid fick man ALLTID hjälpa till hemma. 
Det ses av ungarna numera som ett straff, jag kallar det lärdom o hyft....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0