tacksam

Idag kom mitt ny beställda batteri till datorn äntligen hem, så gött o slippa den där jäkla sladden.
Igår släpade jag, ja nästan bokstavligen hem en påse mjöl från affären o bakade kladdkaksmuffins en ny sort med chili, flingsalt o chokladprickar, väldigt kladiga o goda, passar sig nog bäst till glass.
Fick ett riktigt sug på o baka o laga mat så jag hittade 2 st bloggar en med mest tårtor http://johannastartor.se o jag har sällan skådat en duktigare tårtdekoratör, o sen http://www.linneasskafferi.se/ som verkligen har lite av allt, 3 st väldigt inspirerande bloggar i ämnet. 
Jag önskar att jag kunde fixa o trixa ihop sådana mästerverk som johanna gör.
Linneas olika grejer gör ju att lite annan mat kommer in i ens liv o de är någonting jag verkligen gillar o ser framemot att laga lite av.
Igår var mamma o pappa här o pappa fixade hängraännan fram o jag höll i skruvar o mamma målade. 
P åkte till skogs o letade svamp men kom hem med en lika tom korg som när han åkte, vågade inte fråga om han gick av vägen denna gången:P
Ligger o tittar på hela sverige bakar från förra året o känner mej såååå sötsugen o hungrig på skräp, gör ett nytt försök i att inte röka...brukar sluta med att jag känner mej tjock ist.
Sen olyckan o Italien så ligger jag på runte 55 vilket är helt okej med ett par kg mindre.
Nu ska jag bara hålla de oxå vilket är sådär när man bara vill möla i sig skit när man inte röker, varför gör man de? de e ju inte som att jag röker äns så många gånger jag vill stoppa i mej skit på en dag, ja ja en dag i taget.
Idag kommer pappa o grejar lite efter jobbet o P slutar troligen tidigt idag o vi ska sätta läckt, vilket betyder jag målar botten o håller mej på avstånd o även i en o annan ända på en bräda vid sågning.
 
Känns som att bygget börjar o ta lite fart igen, får ångest när jag ser att inget händer o jag inte själv kan göra så jätte mycket då allt är klättra på stegar/tak lyfta saker med 2 händer typ:)
Jag är otroligt tacksam över att jag har mina helt fantastiska föräldrar som alltid finns till för mej alltid.
Jag är otroligt bortskämd med just detta, ibland kan jag känna förvåning när andra inte kan göra saker för dom har ingen barnvakt lr ingen som hjälper dom med saker.
Men för min familj har det alltid varit självklart, min mormor o morfar o deras föräldrar har varit precis så o det vill jag oxå vara för min dotter, en hand som alltid finns o visar vägen men ändå går brevid.
 
 
Nä nu har jag gnällt o tjatat onödigheter länge nog, dax o ta tag i dagens resterande göromål jag har ju en färdig maskin med tvätt o 2 till som vill bli rena...mitt mål är alltid INGEN tvätt i tvättkorgen;)testa den med en tonåring säger ja bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0