bygg

Som vanliget är jag ur kass på o hålla igång att skriva, inte äns när jag är hemma på heltid nu hinner jag med.
Jag försöker att träna så mycket som möjligt o är så gott jag kan i ständig rörelse o gör någonting för att hålla armen i rörelse.
Här änder saker långsamt men något händer iaf varje dag.
I tisdags var vi hos kamin firman här brevid o kollade skorsten som ju är den vitala delen som vi saknar;)
Med lite tur så tar själva anmälan ca 7 dagar o att få hem skorstenen 7 dagar o sen e de sotaren som ska ringas för röktest o sen hämta hem veden från stugan.
Idag är pappa hos läkaren o kollar hjärtat, usch jag hoppas att allt ser bra ut.
Är otroligt orolig av mej när det gäller mina närmsta, känner att för varje som försvinner omkring mej blir jag värre.
Alla på pappas sida har dött av någon form av hjärt problem så ni kanske förstår min oro.
Men han kommer iaf hit efter läkarbesöket tror jag o hänger med mej.
 
I tisdags var jag o C i stan på loppis o jag hittade en sån ful o skön fotölj till Ps cigarr rum han ska ha i framtiden så jag fick hans ok o köpa den, så idag hämtar mamma den åt oss.
Hon fick oxå med sig en halv bil att lämna in till dom då vi fick ett välbehövligt ryck o röjde igenom så gott som hela förrådet inför rivningen.
Det är såå skönt när det är gjort o man blir av med massa skit.
Det är ett av mina krav när jag handlar massa loppis saker att lämna lika mycket som inte används vilket jag brukar va ganska bra på, hamstrar inte som ja gjorde förr men lite skit finns alltid som får åka iväg.
 
Har gjort upp en ny "to do " lista för utsidan som jag vill ska vara färdigt innan september är slut, det är inte jätte mycket stora saker förutom skorstenen o lite plåtarbeten som vi inte kan göra själva resten är mest en jävla massa små pill som lite panel här o lite där o lite färg ja ni fattar lite överallt.
Vi vill ju inte stå med massa saker kvar ute när det börjar bli kallt ute.
Den stora väggen mot grannen är invändigt isolerad o osbn är uppe o halva är gipsad, en vägg är helt isolerad o ska säggas upp skivor på o sen är det bara 2 väggar kvar som vi kan göra klara innan vi river de gammla förrådet o börjar regla upp för Js rum o flyta golv.
Vi har nu enats allihop om att det blir inga tapeter utan helt vitt med plank i hela rummet vilket känns väldigt bra, o  ännu bättre eftersom jag inte behöver göra de själv som de blir när det är tapetsering på G:P
Vår plan nu är ju att det rummet ska försöka va klart till jul, sen tar vi en liten paus innan det är dax att flytta vårt rum till Js gammla för att riva ur vårt.
När de är klart river vi ut Js o där blir mitt bibliote/extra rum, de ska bli såååå skönt när de e klart med de 3 rummen för sen kommer de stora grejerna som ska göras, tvättstuga o kök o så får vi inte glömma Ps bastu ute, oj glömde jag säga att resten av tomten ska fixas...hahaha, ja ni är säkert många som tänker dom e ju fan inte kloka som bara bygger o ändrar o aldrig blir klara.
Men det är inte så illa som det låter, lr jo för andra;) Jag trivs inte i kaos men jag trivs i att rensa upp i kaos.
Som att köpa en gammal stol som man börjar göra om o plötsligt har man en pryl som ingen annan har o ja har gjort de själv!
 
Började på pluggandet igår med Italienskan, känns fan inte lätt o lära sig saker när man e "gammal" men fan den som ger sig, något ska jag väl lyckas lära mej;)
 
Nä om man skulle ta o försöka kämpa sig iväg till affären, helt kass en tur dit o man orkar nästan inget mer den dagen, o de bara pga en arm...hade jag aldrig trott om någon sagt de till mej.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0