grävande o tältande

I förra veckan fick jag en trevlig stund med Sandy, de va som sagt inte igår men lika trevligt som alltid.
Denna helgen har varit ganska så fantastisk, inte några direkta planer inga middagar ingenting helt underbart. Vet inte när jag hade en sån helg senast o inte när jag får det igen;)
Nu drar bygget igång för att fixa garaget så att det är fungerande till vintern vilket ska bli väldigt skönt, att kunna ställa in bilen o allt annat. I fredags köpte vi oss 2 nya baden baden stolar på jobbet o åkte hem o grejade i trädgården o drack mojitos o bara tog de lugnt. I lördags var vi o köpte lite växter o kollade runt lite, var bla på outlife4u för o kolla lite med tältet o andra grejer så nu är det beställt o klart.Jag grävde den nya rabatten vid jätte bambun o planterade vildvin medans mannen plockade maskrosor o fixade god mat. Igår var det söndag o vad som skulle bli en tur på en timma med mina föräldrar till stan blev en resa till dalslands urskogar o sen när alla va hungriga på vägen hem vart de en tur till IKEA för mors-daga middag o lite handlande, blev ett nytt bord till någon av uteplatserna alltid bra med ett extra
, nya sopsorterings grejer, hängare till tvätt o ny sminkspegel till Jessie. Träffade en gammal kollega från donken som precis slutat, trevligt o se andra komma ur träsket oxå. När vi rusat klart på ikea o såg att klockan närmade sig 4 fick jag lite panik då jag lovat va mer lr mindre va hemma hela dagen o fixa grejer o även köpa blommor. Rusade in på Blomsterlandet 15 min innan stängning o roffade åt mej en hel vagn med blommor, gräs o en ny lönn buske o lite gräs. Även en liten fin mors-dags present till värdens bästa mammaHon fotar inte så mycket nu som förr vilket är lite synd men allt går ju i perioder.
Idag är det då måndag o det betyder denna veckan sen vecka 2 dagar jobb 2 dagar ledigt o så 3 dagar jobba. Jag hoppas att vädret är relativt bra o strålande i helgen så att vi kan börja greja med garaget, ska som sagt bli helt underbart skönt att få det gjort.
Nu har jag druckit mitt morronkaffe o käkat muffins vid tvn, har kollat på Animla Planet o Djurpolisen, finns väl inget så hemskt som folk som plågar djur, i mitt nästa liv önskar jag att jag får bli vetrinär.
Nu ska jag tvinga mej ute o gå en stund...såååå tråkigt när man gör de själv. Men men inget gnäll de e bara o göra, man blir inte fit av att bara äta godis o kakor...de e va ja har hört iaf.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0