för många saker att göra...

Har varit på morron promenad o sol med min allra bästa C.
Just nu e ja inne i en riktig fas full av inspiration o vill verkligen bygga riva o måla. Helst vill ja göra allt på en gång oxå, men allt kostar pengar o tyvärr växer mitt pengaträd otroligt dåligt.
Planerna just när är att bygga vägg på altanen och bygga soffor o bord där och måla klart.
Sen har vi nästan gjort klart gaveln mot grannen det är i princip bara ett par brädor att såga o så måla allt såklart.
Sen är det det stora projektet o de är ju nu garaget. Men så i går när vi satt o spånade o funderade så kom vi på att varför inte strunta i att göra ett garage för bilen utan mer för cyklar gräsklippare o annat o någon gång i livet göra en carport ist. då får vi utrymme att ist föra ett rum till i ändan av utbygget. Vi har inte riktigt listat ut allt ännu men just nu känns detta som en helt underbart bra ide.
Idag är en sån dag med så mycket ideér att man inte vill åka till jobbet utan man vill bara sitta hemma o sitta här med papper o linjal o rita o mäta.

Letar just nu även efter en rokokofåtölj att måla om i vitt o klä om som ska stå i hallen sen.
Sen är det planering för bak o framsidan i alla andra små vrår i trädgården som snurrar i huvudet om staket o plank i olika former o en bastu som ska byggas. Ja det finns hur mycket som helst som planeras just nu så man blir nästan lite matt, hade jag varit ensam om besluten hade det nog gått snabbare, på gott o ont ska jag väl säga.
Jag kan ju vara så extremt ivrig när det kommer till vissa saker o tänker inte alls på att ibland för det med sig mer arbete. Nä när ju problemet med att inte vara eniga ofta att det tar hundra gånger längre tid att få det som jag vill;)
Det värsta är att jag kan hålla på o fundera på detta nu i tid o evighet tills något nytt kommer i vägen.
Men nu ska vi iaf beställa hem de första virket till garaget snart o då måste vi ha beslutat oss för hur vi ska göra med dörrar o så ut på baksidan.....åh grym beslutsångest!!!!
Som de här jävliga med ens hår, nu har jag mer lr mindre bara mitt eget hår förutom typ 10 cm. Ska ja klippa kort lr ska ja ha de långt? orka greja med de varje jävla morron..lr, kommer man se gammal ut då. De växer ut om du ångrar dej äger folk...jo tack om typ 5 år när man är närmare 40...gud e man så jävla gammal...nä usch de e nog bäst att ja går o piffar till mej lite..:P


Nä om man skulle göra lite mer nytta än att sitta o leta ritningar på soffor o pergola byggen.
 
 typ så här snurrra de i min skalle..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0