de e dax

Strax är de ax att åka iväg för att jobba.
Känner att detta nog blir en vecka av förändring, iaf så vill jag verkligen att det ska vara så. Att lägga ner de i livet som är onyttigt o ägna mer tid åt hälsan ist. Koncentrera mej på de bättre o viktigare bitarna i livet, att inte hänga upp sig så mycket på allt de där som är så långt borta att nå. Ibland känns ju livet lite som att man strävar efter 100 saker på samma gång.
Jag är en typisk människa som alltid vill göra 10 saker på samma gång, inte ens läsa en bok åt gången funkar utan alltid minst 2 st samtidigt. Men som sagt, nu måste något hända, jag känner att jag blir ju tydligen inte yngre. Jag har inget behov alls av att gå ner i vikt då jag inte har någon övervikt på långa vägar. Det enda jag vill är att bli lite mer fit o att få lite flås. Kondis e verkligen inte riktigt något ja kopplar ihop med mej själv, att flåsa en massa lopp o tävla är inte heller nått jag vill lr strävar efter. Jag känner nog att jag måste göra de här för att nu får de nog va nog. Vill ja se ut så här? nä o vem gör något åt att den saken ska bli bättre? ja de e ju inte jag. Så denna veckan är veckan som ska få mej att bli utan nicotin o få mej att få röven ur soffan igen. Så för att bli en gladare människa i kroppen o inte bara i hjärtat så är de detta som behövs. Snart e det semester o jag borde gjort detta för länge sedan men bättre sent är aldrig. Att hålla o ens starta detta är inte alls jag, jag hoppas bara att jag kan hålla fast vid det denna gången o inte lägga av efter någon vecka lr två....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0