bygg bygg

Torsdag o det är sen vecka vilket betyder sista lediga dagen innan måndag.
Idag kommer det hem lite virke till altanens där vi ska ha lite väggar. målade o satte upp plankan till hängrännan i går så idag gör jag andra stryket o sen ska hela altanen målas en sista gång helt innan det är dax att börja bygga vår stora U-soffa o bord.

Nu är vi iaf alla eniga om hur garaget ska se ut på insidan vilket är en liten lättnad.
Jessie kommer att få en stor del av de som sitt rum, känner att det kan va skönt för henne att kunna va lite mer ifred o även vi kan använda de om hon inte är hemma.
Så de rummet o den nya hallen blir de första som vi reser upp sen. men det är en väldigt lång väg innan vi är där.
P hoppades att hon skulle kunna flytta in innan jul...jo visst va nog mer min tanke. Min älskade sambo grejar ju inte så mycket så det lär nog ta ett tag längre.
Med lite tur drar de bygget igång väldigt snart. ska bli så skönt o slippa va mitt i ett bygge sen, ja inte riktigt men med tak o väggar uppe igen sen så behöver man inte ha samma panik över att bli klar för att utsidan kommer bli så mycket finare med den nya porten ny panel o infällda lampor under taket. Vet att jag borde ta lite kort på hur det ser ut nu men nu är det sååå fullt med saker att de går inte att se iaf, har lite bilder från innan vi fyllde igen garaget o så men de får jag lägga upp senare när jag har lite bilder att jämföra med.
Nu har jag efter många om o men tvingat i mej lite frulle o nu ska jag sätta på mer kaffe o gå ut i solen o sätta mej lite innan de är dax o klippa allt gräs o sen börja måla väggar o takstolar.....ledig ja det är väldigt sällan man är. Ett måst idag är att köpa tvättmedel då jag nog förträngt att man behöver tvätta varje dag i detta huset om man ska ligga ens lite på plus sidan...tror de iaf va kanske 4 dagar sen...usch inte bra alls det betyder minst 3 maskiner om dagen nu fram tills på söndag typ. Funkar ju fint då jag jobbar,not!!

Mycket gnäll o bygg hos mej idag, men de kunde varit värre.

Nä dax o röra på fläsket lite, man kan inte se på Nature hela dagen....de e va ja hört iaf:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0