böcker

Idag är det tidig vecka som gäller men bara 2 hela dagar vilket kan va lite skönt de oxå. I dag efter jobbet gjorde vi loppis runda a la Dalsland, Brålanda o Mellerud av alla ställen o så EH när vi kom till hemmaplan igen. Det blev 3 rakknivar till mannen o en Primus lampa o jag fick mej 2 nya böcker. Börjar samla på mig i gen då jag ju inom en inte allt för avlägsen tid ska få mina efterlängtade bokhyllor i Jessies nuvarande rum. Det dröjer ett bra tag tills de e klart men då har jag ju o andra sidan lite tid att samla på mej igen. Sålde ju av en himla massa böcker för ett ental år sedan o jag får nog säga att det gjorde lite ont i skälen att göra sig av med dom. I går var jag o C på loppis i Trollhättan o då kom jag hem med 2 andra böcker o 2 ljuslyktor. I morron är det jobba igen som gäller men som sagt en kort dag. Träffade en gammal vän som kom in på jobbet idag som jag inte ser så ofta sedan vi flyttat från vår lilla gård. Smal som en pinne va hon, ska tillägga att hon absolut inte var tjock innan o nu har hon gått ner 11 kg med LCHF på 3 månader. Beundrar verkligen människor som fixar att göra stora förändringar i livet. Själv är jag ju som ni vet inte någon träningsmänniska utan behöver mer en bödel i hasorna om det ska hända något radikalt. Jag önskar att jag hade haft lite mer jävlar anamma i mej när det kommer till just träning, inte för att bara gå ner i vikt utan för hälsans skull. Att sluta röka är nu de som är prio 1 på hälso listan o ska vara klart inom en månad max. Förra gången fixade jag de lätt som en plätt får jag nog säga, men då var de bara jag som rökte nu är vi 2 o de andra delen är en livs levande kolmila! På Torsdag jobbar jag oxå kortis pass o då ska jag om inget händer träffa Sandy. Gud vi har inte setts på evigheter, SEdan vi slutade jobba tillsammans så har vi båda jobbat så konstigt o man kommer ifrån varandra, väldigt tråkigt men de e sånt som händer i livet. Trotts de så har hon alltid en plats i mitt lilla hjärta;) Sådana vänner ska man vara rädd om. Ibland spelar det inte så stor roll om man inte träffas hela tiden man vet oftast vart man har varandra iaf. Så det ska bli riktigt kul o bara tjöta massa skit o kanske om vädret vill ut o gå. Nä nu e de sängen snart klockan ringer 04:15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0