Hemma igen

Ja en månad vara det det på jobbet innan det var läge att gå hem igen. Sjukgymnasten skällde på mej o det var bara att börja om från ruta ett igen:(
Så nu är jag hemma till den 6 januari o sen börjar arbetsträningen.
Som en extra bonus skadade jag i lördags min andra axel men med lite morfin o väntan så tror jag att jag kan slippa gå till doktorn, som jag ju inte är jätte förtjust i.
Det har börjat bli bättre o idag kan jag med lite tårar o slit få på mej en tröja. Årets blomgrupper till grannarna delades ut i går o dom blev väldigt glada över blommor o choklad.
Som en liten julbonus så här i tider när man slåss med försäkringskassan o med försäkringar o lönekontor om vart annat så passade även frysen på att bli ett värmeskåp. Inte riktigt vad jag tänkte när jag storhandlade men jag hoppas jag kan hitta tillräckligt med kvitton så att man kan få någon krona tillbaka iaf, Svullar just nu i mej pepparkakor o svettas vid kaminen i väntan på att mamma, pappa o P ska komma från jobben så vi kan greja o äta mat.
Med bygget går det sååå sakta just nu, 2 veckor kvar till jul o det har stått helt stilla i en o en halv månad pga att pappa blev sjuk o då händer ju inget större. Vi hade hoppats att rummet skulle vara färdigt nu men det är mer lr mindre allt kvar. Ja det är ingen panik med det men att bo i ett ständigt bygge tär på en.
Tanken var julbak i dag men utan frys får vi vänta tills dom kommit med en ny när nu de blir.
ÅÅÅhhhhh va jag älskar o gnälla av mej här, tråkigt för er men så mycket bättre för alla jag är runt omkring :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0