vad ska du bli när du blir stor?

Här hinner jag inte spendera mycket tid numera, de dagar jag är ledig har jag oftast 200 andra saker som jag inte han med föra gången jag var ledig.
Idag har jag iaf hunnit med sånt där tråkigt som att börja röja i skåp o garderober efter saker som har en förmåga att hoppa in o gömma sig där när det städas.
Ja det är helt sant öppnar man mina skåp så får man i vissa fall förvänta sig att bli anfallen av prylar.
Vi har sååå otroligt mycket saker o ändå skickar jag mins en gång i månaden iväg 2 ikea kassar med prylar.
Denna veckan skickade jag iväg 2 sådana kassar o kom hem ed 2 nya hyllor från jobbet....hmm, ja de var säkert inte de enda i prylväg som kom innanför dörrarna denna månaden då den ju just börjat.

Det som vi letar efter nu är lite köksskåp till ena hallen för att bygga en bänk där ute med lite extra förvaring.
DEt börjar så sakta minska på saker att fixa inne och nu är det mest målande o så lilla toan som e kvar o 3 små bitar tapet på garderoberna men jag vet inte riktigt vad vi ska ha ännu.
Har köpt hem ramar till rummet o tagit hem ramar för målning, som jag tror får hamna i sovrummet sen lr nått.
Jag gillar att ha en massa saker som ska fixas, men jag tycker inte om när de inte händer nått.
Just nu så har allt här hemma stått stilla sedan i höstas när jag bytte jobb känns det som.
Nu har vi iaf bestämt , ( tror jag;) ) att de får bli kakel på Jessies toa men som sagt vi är inte i hamn är o det kan hinna ändra sig många gånger då jag ju inte är helt ensam om att besluta saker här hemma, tyvärr;(

Det är viktigt att ha planer o mål i livet, stora som små, vissa kanske man kan komma närmare än andrao vissa kanske man känner att nä de här var verkligen inte min grej.
Såg ett avsnitt av skavlan när mark L va med o han pratade om att han ville bli arkeolog de var hans stora dröm, tills han fick chansen att följa med på en utgrävning o han trode han skulle avlida för att det var så tråkigt, de som varit hans stora dröm genom en stor del av livet.
Tänk de vill ejag oxå bli när jag var liten o min farmor sa alltid de e bättre du blir tennis profs så slipper du skita ner dej så;) Min goa farmor..hehe

Men de blev inget för mej heller, jag vet inte riktigt vad jag skulle vilja bli när jag blir stor, vetrinär har alltid varit en dröm ( om jag utövat hemma sen liten ) med alla halvdöda djur man burit hem o räddat till mina föräldrars förtret.
Halvdöda fåglar hemlösa o magra katter, små råttor ja där gick gränsen för passa o dom dog en snabb död under någon spade gissar jag.
MEn att utbilda mej till de finns ingen mjlighet till, det skulle ta mej närmare 10 år innan jag var klar med allt o när de finns inte på kartan för mej.
Så jag hobby vetar o så får jag väl helt enkelt bli jävligt bra på de jag gör nu;)
Vad ska du bli när du blir stor?
Själv hoppas ja att ja inte blir äldre på ett tag så slipper jag fundera så mycket.
snickare, målare, sjurskötare, fotograf?
Saknar o jobba med foto ibland verkligen men som sagt....tid e pengar....

Ja annars händer inte så mycket tror jag, som sagt jobbar jag ju hinner inte så mycket mera än de laga mat o sova känns de som.
Men de blir bättre snart när solen o värmen kommer...tittar ut o de snöar just nu....blä, jag tycker verkligen inte om snö.


Nä nu får jag fortsätta annars hinner jag inget alls idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0