grillning

Oj här lägger man inte för mycket tid nu känner jag.
Fast o andra sidan händer det inte så mycket just nu i livet mer än att jag jobbar.
Samvetet gnager lite i kanterna för så mycket som man inte hinner med vänner man inte hinner/tar sig tid till att åka till lr ja allt de där som man borde göra när man är ledig men inte gör, ja så ja ber er alla om ursäkt här så är de gjort oxå;)
Men ni vet ju sjäkva hur det är när man väl är ledig så känns det som att den tiden går fullt åt till min kära familj här hemma.
Vet inte äns när mina föräldrar var här båda sist o fikade, något som i vanliga fall händer minst 2 ggr i veckan o ja nu var de väl någon gång i januari lr va de november, ja ni ser inte äns dom hinns med.
Men det blir snart ändring på sånt, vädret börjar gå mot våren känns de som men som sagt vi har mars kvar så vad som kan ju hända de vet man ju.
Men jag är hoppfull om att snart e de över med snö, slask o minusgrader.
Då kan vi äntligen börja bygga o riva i huset igen på allvar ska bli så skönt.

När jag o P var ute o gick häromdagen så tog vi vägen om kamin affären o kollade kaminer o priser så klart, hittade en som vi känner att vi båda gillar riktigt mycket i täljsten dyrt som attans är de men med tanke på vad el kostar så hoppas vi tjäna in de på några år;)
Sen är de ju inte bara för elen o värmen utan även för att de är så fint o mysigt så nu är de kolla upp alla papper o sånt som ska in till komunen o allt sånt skräp.

Idag har ja o P varit uppe o grillat på berger, J bangade idag o stannade hemma o städade vilket hon fortfarande gör nu flera timmar senare.
Kan inte riktigt fatta vad hon gör dock men av erfarenhet är det bäst att inte vara för frågvis.
P är o simmar o jag har pyssel kli i fingrarna, funderar starkt på att gå ut i förådet o hämta in alla tavelramar ja dragit hem o måla dom lr om ja ska vänta o spraya dom...åh vilka problem man har.
Tänkte kanske såga o göra om dom, får rådfråga pappsen.

Beställde hem en hög med förstoringar i förra veckan men idag blev ja lite fundersam över om jag kanske tagit fel mått....fan måste kolla upp detta.

Denna veckan jobbar jag blandade tider vilket är ovanligt men trevligt de oxå.
Fick veta förra veckan att jag ska till Gbg på kurs i mars, trevligt;)
Tänk att jag av hela mitt hjärta verkligen kan säga att jag trivs så bra på mitt jobb o jag är riktigt glad varje dag jag kommer dit.
Min själ mår riktigt bra av att jag har bytt jobb, att få göra så mycket olika saker o att få greja med saker de älskar jag.
Sen har jag så härliga arbetskompisar oxå, saknar min sandra dock men henne kan jag plåga på min fritid o raster;)
Funderar starkt på att Jessie ska få baka lite cupe cakes tills på lördag till mina goa tjejer ja jobbar helg med, hon har ju ändå lov o då ska man väl utnyttja sånt till något alla tycker om.

Testade min nya muffins maskin idag till att göra matmuffins, har inte smakat själv än men P lever iaf ännu så de är ju ett gott tecken, lätt som attan att göra fika i framtiden till pappa;)
Mina föräldrar ja pappa iaf kan ju knappt se kaffe utan nått till o vi är av den sorten att kaffe kan man dricka utan kakor o bullar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0