blå o fin

Klarvaken halv 6 en lördag är väl himmla bra när man faktiskt kan få sova iaf till runt 8.
Men jag drömde så skummt att de var helt omöjligt att lyckas att somna om.


Det var 1 grad ute förut o helt vitt, men det ser ut att bli en fin dag för solen lyser som bara den redan.
Mej spelar de inte jätte roll hur vädret är då jag jobbar 11-20, men det kan ju va trevligt för resten av familjen om dom vill ut o hitta på något.

Igår kom dom o hämtade mej på jobbet, i vår nya fina bil;)
Vi viste inte vilken dag vi skulle få den så än har ingen vetat om något men igår så var P o hämtade den.
Så nu ska vi bara göra oss av med våran o det gick kanske lättare än vi trott då en på hans jobb behövde en bil omgående;)
Men som sagt de e inte klart än men man kan hoppas för o hålla på med anonnser o sånt det tar en jävla tid o folk ska pruta o pilla o greja, nä snabbt o lätt ska de gå.

Expedit hyllorna försvann i ett naffs så nu är även dom borta skönt med lite mera utrymme.
Så nu är det garderob till vårt sovrum o så nya byråer till Jessies rum som står näst på tur här inne o sen soffa kanske.

Nu är det bara en månad kvar tills vi fyller år oxå tiden går så fort.
Förra året stod vi i en fullpackad lägenhet utan köksmöbler o Jessie hade ingen säng..hehe
Vi kände ju då att vi ville göra oss av med de mesta vi inte ville ha kvar lr behövde så då åkte massor av grejer ut på blocket vil ja lova, man räknar ju inte med att det alltid ska gå fort men de tog bara 4 dagar så va allt från skrivbord till köksmöbler borta.
Här kan jag inte hamstra på mej lika mycket saker som i lägenheten, vilket är en himmla tur.
Nu blir det inte så mycket spontana köp men tur e väl de kanske.

Igår på jobbet kom L in efter att ha varit ute o rökt o sa att "Pelle" ( som inte är en han utan en hon ) hade med sig en liten kattuge bak i vårt soprum.
Så jag gick ut med lite mat till dom stackarna som gömde sig.
Detvar väl på ett sätt tur att jag inte fick tag i den lille stackarn för då hade jag nog velat ta hem han,liten svart o lurvig o jätte rädd.
Får se om han vågar sig fram idag.


Nu blir de sätta på kaffe.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0