Dyngkåt och hur helig som helst

Finns det en människa jag avgudar påmånga sätt så är det Mia Skäringer.
Såg igår på "Dybgkåt och hur helig som helst", har ni inte sett den så gå in på svt.se o kolla.
Det är som att se sig själv fast med bättre ord, när hon berättar om sina ungdomsår o att livet inte e så jävla fint som folk tror.
Om den fula verkligheten, att livet inte alltid blir som vi tänkt de.
Hon kan få mej att skratta av lycka och igenkännande och samtidigt gråta floder.

Insåg precis att jag sitter o käkar upp inte bara mina stackars torkade bananer utan även Ps jordnötter..hmm, ja de e ju inget jag direkt tål, men något som e himmla gott.
Ja vi lär väl ligga i sidläge om en stund med ont i magen gissar jag...klant.

Idag är det torsdag och det betyder oftast att i eftermiddag blir det greja.
MEn då papi fortfarande e sjuk så får vi väl se hur de blir.
Känns som att de finns saker att ta tag i iaf.
Plockade igår ner Jessies expedit hylla då jag satt ut både tv-möbeln o hyllan på blocket o fejan.
Hon har efter ett helvår tröttnat o vill ha lite annat ist som inte tar så mycket plats
Så nu ligger båda hyllorna i vardagsrummet i väntan på att bli sålda.
Så är det någon som letar hyllor så har jag som sagt 2 st vita för 800:-/st.
Nu kan jag ju inte lägga ut bilder just nu men det är lätt o kolla in på ikeas hemsida båda är 185*185cm.
Så eftersom jag nu rivit runt i hennes rum så måste jag ju idag faktiskt städa efter mej.
Skä även leta upp hennes PS2 o alla spel till o lägga ut på blocket, onödigt att ha saker liggande som kanske någon annan vill ha.

Idag är det strålande sol o helt underbart väder, varmt men ändå  lite höstigt.
Tänk att det snart är 1 år sedan vi fick huset o började greja, det har hänt så otroligt mycket under detta året.
Ibland känns det som att vi har bott här i flera år, visst det är en del saker kvar men om man ser till hur mycket vi hunnit fram till nu så känns det inte så farligt.
Så snart vi köpt ny dator o laggt in de gammla diskarna i den så ska jag lägga in lite kort från då o nu.

Förra veckan satte vi oss ner för att göra en lista på de som ska fixas som vi har börjat med.
Det är så lätt att vara överallt när man grejar, lite för att alla kan inte va på samma fläck o greja men oxå ibland pga väder o att något måste fixas just då men inte blir klart.
Alla som renoverat lr renoverar vet vad jag menar om jag säger lister....
Herregud hur svårt kan de va o få dit?
De lättaste av allt o ändå kan de ju ta ett helt liv, ja vet inte hur länge jag tänkt att ja borde måla lite lister o sätta dit...men gör man de, svar NEJ.
Vilket i mitt fall borde betyda att jag kanske borde åka o köpa färdig målade lister, ja vem vet kanske rent av idagom jag kan lura med mej mina päron;)
Varför ger man sig på nya saker innan man e klar på de första?


Så om något ska bli gjort så är det väl dax o dra igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0