ont i röven?

Sitter o försöker få lite inspiration till både bak o framsida.
Det är inte svårt att hitta tusen samer man vill ha men svårt att hitta saker som ska passa och som båda vill ha.
Idag har iaf 2 av mina ideér börjat växa fram så smått.
Har efter mycket snubblande ( från min sida ) lyckats få bak slipersen till trädgårdslanden.
Så nu är det sågande kvar o sen lägga ut duk och beställa vit marmor som ska ligga runt lådorna.
Sen har jag fått upp mera stenar så nu ska det nog räcka för att skapa min barbapappa;)
En liten oas av sten med fina växer o mitt lilla träd längst ut på i "hunvudet", ja det blir bra när det blir klart hoppas jag.
Känns som att så länge man tittar ifrån huset just nu så känns det som man är påväg åt rätt håll...o så vänder man sig om....
Nu är iaf virke och fönster beställt till framsidan och även gaveln mot grannen så nu är det in till målaren snart o beställa hem all färg, dyrt som snor kan ja lova er 2,5:- för en jävla hink, kan lova att de e ingen rusta färg;)
JAg är glad att den iaf blir några kr billigare mer pappas rabatt.
Sen kommer huset bli sååå mycket finare.
Sitter o skissar o planerar för hur staket o sånt ska se ut, men vi är inte helt på samma våglängd ännu men snart så.
Lyssnar på Veronica Maggio o Lady G, såå skön tänk musik på något vis.
En annan tanke är att i morron startar det nya livet med att träna, så i morron e de jag som tar cykeln till jobbet.
Jo det är sant, jag ska cykla trotts att jag kan både åka buss o köra min blå fara, men nu har jag nått min egen botten o nu får de va nog med slappandet så i morron är de jag som har ont i röven gissar jag.
Vil gå ut o greja lite men känner att jag har inte samma lust när jag är själv, Pär är ute med Martin på en power runda ner till kroken så jag o Jessie är själva hemma vid varin dator där en glor på rabatter o staket medans den andra sucktar efter en ny telefon;)
Funderar på om jag kanske borde ta en tur till affären o köpa nått gott men ja vet inte om jag lyckas muta med mej ungen...finns de något jag hatar så e de att gå till affären själv.

Hehe ja lyckades, de betyder att ja måste leta upp ett par mindre mysiga brallor om hon ska villja gå ut med mej....


Kommentarer
Postat av: Bella

ja utbyggnader e klart man måste ha bygglov för. Men det beror lite på hur du bor. Färg på hus, fönsterbyte osv behöver vi inte bygglov för eftersom det bara gäller när man bor i ett tätbebyggt bostadsområde. Då grannar kanske stör sig om man har ett chockrosa hus eller bygger ett torn ;P



Här är det inte riktigt samma :)

Joda allt går bara bra! Vill komma igång med huset men man får väl ha tålamod! :)



Hur gåre med huset sj?

2011-05-16 @ 20:36:10
URL: http://dusunce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0