En underbar helg

Ja man kan verkligen inte klaga alls.
Vi har hunnit få lite mera ordning på baksidan även om en stor del grävande är kvar.
Grävaren är nu borta och även denna gången klarade vi att inte få in den igenom taket;)
På lördag kväll kom Pernilla o hämtade oss och vi åkte hem till dom för en kväll ute på landet blan åkrar o kossor o hästar.
Vi grillade o skratta de så att vi grät floder o fick kramp i magen.
Som alltid, vi har för jävla roligt ihop vi 4 de måste ja säga.
Var nere i ladugården o klappade lite på kalvarna o kvigorna.
Som sagt en helt underbar kväll.
Dessvärre började Pär känna sig dålig under kvällen men lite ont i halsen och mycket riktigt.
Inte undra på då Jessica hostar som en tok att han någon gång blir sjuk så under söndagen var jag ute hela dagen med spaden o krattan som mina ända vänner;)
Men det går sååå segt o greja själv, specielt när man vet att den andre ligger inne i soffan o plöjer filmer.
Under veckan som gått har jag jobbat o grejat så mycket vi har kunnat, Pär har dock blivit sämmre för var dag som gått.
Hoppas snart han blir bättre igen så vi får gjort lite mer på tomten under helgen.
Jobbar idag o på lördag vilket känns lite segt när vädret är såååå himmla fiint.
Men dom har lovat regn o det kan väl i ärlighetens namn behövas så att vi någon gång får lite gräs men det är inte lika kul att kratta/gräva lera om ni förstår vad jag menar så det får gärna regna efter kl:22 - 05 då kan det ösa ner o sen va fint igen;)
Har verkligen inte hunnit alls det jag borde gjort det sista, har känt att mitt humör har varit väldigt off på något vis.
Har jag tid över så spenderar jag dom oftast med mina kratta o spade än att tex umgås med vänner lr if ringa dom.
Jsut nu e jag inge vidare sällskap, vet inte vad det beror på men jag får så här varje år när sommaren kommer har jag märkt.
Det är inte de att jag inte vill umgås med folk, jag har bara brist på energi tror jag.

Har funderat hela denna veckan på om jag ska vara så duktig att jag börjar cykla till jobbet...känner redan nu att jag har ont i röven när jag tänker på de.
MEn nått måste göras för som jag ser ut nu tänker jag då inte visa mej för allmänheten iaf.
Så det får bli cykla o så köpa stackers så det blir lite ändring på saker o ting här.
Känner att jag rör mej mycket mindre nu än när Anki bodde här, då hade man sin dagliga motion.
Nä nu ska j ta en kopp kaffe ute i solen innan ösregnet dom lovat kommer.
Mitt humör anske blir lite bättre oxå, är otroligt opepp på att jobba just nu kan jag lova.
Vill bara mysa med P....de får ja gör a i kväll när ja kommer hem vid 9.....

Kram kära vänner..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0