7 blev 3;(

Ungarna har klarat sig bra fram tills idag.
Jessica hade flyttat på Morron igår då hon bitit till en av de små ungarna, jag trode det var för att hon var där och att hon blivit stressad av det så senare på kvällen satte jag in henne igen.
Vilket var otroligt dumt, när jag kom ut idag så ligger de 4 minsta ungarna ihjäl bitna o de andra 3 ligger o gömmer sig med lilla Kalle inne i huset under all halm.
Fan varför kan man inte få lyckas bara lite med saker som dessa.
Det såg ju ut som att dom faktisk började äta lite själva o dricka o så gör hon så här.
Dom små stackarna som kämpat så.
Nu är det bara att hålla tummarna för att de 3 som är kvar ska klara sig med lilla Kalle som hjälp.
Kalle är en av de 4 som klarade sig i kull 2 o han lär dom hur man äter o dricker o håller dom varma.
Som tröst lånade jag lite av Jessicas choklad;(
Blir till o ge henne en ny sen.

I morron kommer allt matrialet till framsidan och det betyder snart dax att börja såga o måla.
gissar att det är det som helgen kommer bestå av för min kära sambo medans jag jobbar.
Jag hoppas att vädret blir bättre för de senaste dagarna har bestått av knepigt väder vill jag lova, det är lixom allt på en o samma gång.
Just nu lyser solen de blåser storm o de ösregnar, inte direkt ett väder man vill stå ute o måla i sen lr snickra.
Har hittat en ny lurvas;)
Fick ett medelande idag så med lite tur kanske lagom till nästa helg lr denna, vi får väl se.
Känner att det nog får vara bra med mera ungar o så på ett ganska långt tag.
Har mist så många nu, ja vill bara ha dom som mys nu.
Var en familj här igår o tingade en kanin, deras fjärde.
En hel go familj som verkligen är måna om sina djur.
Lillan kommer få de så bra så där tror jag, o nära är hon oxå om jag vill hälsa på;)

Nä man borde göra nått innan jobbet men vad?
Borde fixa håret men ut i detta väder går jag inte vilket då oxå utesluter allt arbete ute.
Städa kan man ju göra tills man dör så det kan jag då göra en annan dag.
Det betyder rensa bort gammla saker så det är väl de jag får göra o sen gå ut till de stackars ungar som är kvar o se hur dom mår.
Hade varit skönare o haft dom inne nu i någon vecka lr så så att man har bättre koll o dom har det varmare....mmm
Det kanske vore en bra ide så det blir nog till att ta in sjukhusburen iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0