Tröttare än snittet

Ja då va de morron igen då, klockan är halv 6 o jag är ledig.
Känns skönt att om 1½ vecka så är det sovmorron för min del eftersom Jessie slutar skolan o inte behöver gå upp så titigt.
Tänk va tiden går fort, tonåring o börjar 7an, vart tog tiden vägen?
På fredag är det studenten o flera av mina kolegor på jobbet tar nu studenten.
Det gör äen Vickan o Linda, känns helt sjukt konstigt Båda dessa är o förblir nog trotts allt alltid 7 år i mitt huve o jag blir lika förvånad varje gång över att dom är stora redan.
Jag kommer inte kunna vara med o fira någon av dom då jag ju jobbar...heeeeela långa helgen.
Jag är sååå otroligt trött efter att ha jobbat dessa senaste dagarna så ögonen går i kors o krroppen känns som gummi.
Orsakerna till det är många och inget jag kan lr vill ta upp här med risk för både de ena o andra men jag vet att jag inte är ensam utan att vi nog mer lr mindre känner samma sak alla som jobbar nu.
Och det har varit så här väldigt länge nu.

I måndags var det åska för hela slanten jobbet var utan ström i typ en kvart men resten där ute var dött o delar av vänersborg var utan ström i över 5 timmar.
Här hemma gick strömmen kanske 6 ggr men som längst i ca 1 timma.

Idag var min plan att klippa gräset o greja men just nu så regnar det som bara den ute, lite sol kunde ja väl iaf få när jag är ledig en heeel lång dag.
Hade tänkt börja måla lite men som sagt det regnar ju.
Det har verkligen varit fullt upp här det sista, jag inte jobbat så har vi grejat med huset är lr hos mina kära föräldrar som håller på med takbyte.
Snart är det inte många veckor kvar innan det faktiskt är semester o det ska bli sååå skönt.
On en stund ska Jessie till skolan o då hade det varit skönt att kypa ner i sängen igen men då kommer mami o vi ska ta ett litet snabbis äventyr o sen hem igen.
ska även försöka lura med min kära far till Brätte Haga för lite inköp av foder till alla djuren som just nu är 16 st till antalet, kommer några o hämtar en i helgen o så ytterligare en familj o tittar i dagarna.
Min älskade mormor har varit här under lånhelgen som varit, så skönt att hon kommer ner o hälsar på oss lite längre stunder ibland.

Nu ska jag förgylla morronen med lite kaffe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0