sommar o sol....

Ja då var midsommar över även detta året och vi hade en jätte trevlig kväll tillsammans med många kära vänner.
I säng redan klockan 12 o vaknade första gången vid halv 6, inge kul alls men jag lyckades somna om till kl 8 igen som tur var.
Sen gick dagen åt till att pyssla o greja med lite av varje.
I går var vi ute en sväng o skulle ha lite äventyr men vi kom till Mio i Uddevalla o sen va det bara att åka hem igen tyckte alla för ingen orkade lyssna mer på mitt gnällande ( har haft ont i magen o mått skit dåligt o kännt mej svimfördig sedan i torsdags kväll) om att jag snart skulle dö så då åkte vi hem.
Jag vilade på sängen en stund o sen gick jag ut o vilade på soffan.
MEn trotts att jag mådde så jävla dåligt så hade jag svårt att ligga stilla så jag ringade o frågade om mami o papi hade tråkigt o ville komma o hjälpa mej lite.
Pelle var uppe på berget o fiskade så när ham kom hem då var häcken klippt o en del av panelen nere och brunnarna var i full gång med att rensas.
Det är så skönt när man är flera tycker jag, det händer så mycket på en gång o man får lite mera lust att greja än när man är själv som går runt o grejar.
När vi var på Mio så fick vi oxå se ett såå himmla snyggt bord, ett bord jag aldrig för mitt liv trodde att P ville ha men tydligen o turligen hade jag fel.
Högblankt vitt bord med svarta stolar i skinn o kromade ben, ska ta ett kort på de senare så ni får se.
Det är allt utom detta vi har letat efter kan man väl säga;)
 Så idag ringde P hem o sa att han hade varit o köpt de;)
Så nu e det röjar dax här, flytta mattor o ändra o dona lite o så har vi rensat Jessicas rum vilket var hennes krav på att hjälpa mej att jag först hjälpte henne så vi inte glömde hennes rum sen.
 Så där inne har jag suttit hela dagen känns det som, inte är det klart ännu men nu måste vi verkligen gå till affären o köpa mat innan vi dör av hunger.
Så får vi fortsätta städandet när vi kommer hem, just nu håller J på att göra sig klar o de vill jag lova tar sin tid, som om en annan skulle på bal.

Nä nu svälter jag ....nu går vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0