Grisen

Igår var det ju alla hjärtans dag, en dag som mer o mer känns lite löjlig.
Jag blir mycket gladare av spontana saker o inte på en viss dag men det blev iaf god mat o en söt råtta till Jessica, o vi fick ett litet konstverk av henne;)
Har hunnit med både frulle o lunch så nu funderar jag på om det kanske är dax att ta en promenad o sen gå o handla någon mat lagom tills att min lilla älskling slutar skolan o får lite sällskap hem lr om vi tar en tur senare kanske.
Det är tisdag idag vilket betyder ledig mami o göra en massa nyttiga saker som att slänga skräp o fixa en massa annat men igår började deras 40 års jubileum i affären så nu jobbar hon hela veckan lång å de blir inte mycket gjort då inte.
P jobbar troligen sent idag så vem vet papi kanske kommer förbi o lägger lite golv lr nåt sånt om han får tråkigt.
Har lite ramar kvar att måla o de sista på mitt nattdukbord sen är de dax att ge sig i kast med nästa "målgrupp" flera tavlor, speleg, hyllor, byrå och konsoller.

Sammlade ju på mej en massa olika ramar för några år sen o betsade alla i mörk ek...ja den tiden är ju som ni förstått förbi ni o nu målas allt om, tanken var att J skulle ha dom på sin svarta fondvägg som ett jätte kolage med svart/vita bilder men så i Söndags kväll fick hon ett utbrott på sitt rum o en kvart senare hade hun möblerat om alltihop, fråga mej inte hur hon orkade flytta hela den stora expidit hyllan med tv o allt i men de gick iaf, envis som hon är.
Så nu har hon ställt allt som jag ville ha det från början men inte hon;)
Visst e dom härliga dom små liven så säg, men de är ju hennes rum så hon får göra som hon vill, vart tavlorna nu ska få hänga vet jag inte precis men jag kommer nog att hitta en helt lysande plats för dom så småningom.
Jessica ska iaf få fota en hel massa som vi ska ha i dom först så än är de inte klart 
Så undertiden hon fortar så målar jag...hehe
Jo måla e tätt så trevligt men vitt, vitt de är så vackert så ja tror ja nästan skulle kunna måla allt vitt.
Självklart med lite färgklickar här o var.

Just nu är det rörigt överallt o ja känner att jag skulle villja kasta ut hälften av alla pryttlar som är här.
det tar sån tid innan man kommer dit man vill känns de som.
Ja vill att de ska bli vår så man kan stå i garaget o måla saker o slipa utan att frysa ihjäl.
Det finns ingen årstid jag hatar så mycket som vintern....o den har precis börjat om man tänker på de senare åren då snön inte kommit för än i januari o ållt sig kvar till någon gång i mitten på mars.
Nä va positiv man kan va;)
Nä idag ska jag nog ta o röja upp lite här o även i förådet efter allt målande så att det inte ser ut som en rövarkula när mina älsklingar kommer hem.
Hade tänk att solen skulle tittat fram sin fina sida o att himmlen blev blå idag så man kunde satt sig lite ute med en kopp kaffe o bara haft de lite skönt men så blev de inte idag, vem vet kanske i morron.


Har funderat på vad jag ska köpa för mina födelsedags pengar jag fick pe Severa o än så länge har jag inte köpt mer än en stekpanna då Ps gammla av någon knepig orsak gav upp livet o dog bara så där.
Ja ville ha en fin Marimekkoskål men den tyckte P var himmla ful o helt onyttig, had tyckte däremot att ett par fina träslevar bore himmla trevligt varpå jag nog mest fnös åt tanken o gick o tittade på fina tekoppar o han gjorde det samma;)
Visste e vi kul när vi ska ha saker..hehe
Så vem vet vad det blir till slut kanske lite flera glas till sammlingen kanske vore nått så att dom inte utgår ur sortimentet lr nått sånt. 
Men det brukar alltid bli bra i slutet iaf o det är väl det som räknas trotts allt.


Såg att S lade ut en bild på en fin kaka o så kände jag bara ett sug efter att baka, jag som knappt äter sånt alls.
Ibland dock känns det ju som att det inte finns någon botten på hur mycket man skulle villja stoppa i sig o så när man väl har det framför sig så vill man inte ha ett skit.
Känns knepigt att kunna tänka så om mat som jag numera gör, nu känns det ganska så självklart om än jävligt motvilligt vissa perioder i livet men iaf.
Tänk att jag var den som aldrig åt o när det väl hände satt med en tandborste nerkörd i halsen en stund senare.
Tänk hur livet kan ändra sig ändå, vissa saker från den tiden sitte säkert kvar fast på andra sätt som jag själv inte direkt tänker på.
Tänk om jag aldrig tagit mej ur de hur hade mitt liv sett ut idag då? Troligen inte alls.

I Söndags var jag på tal om liv o död o tittade på farmor o farfars sten, jätte fin verkligen.
Det känns hemskt att jag inte äns varit vid morfars, jag lovar mej själv varje gång att gå dit mej mitt hjärta känns som att det ska gå sönder varje gång.
En dag ska jag....när sommaren kommer å måsarna skriker, då kommer ja..


När jag mami o J var ute i förra veckan o testade soffor hittade J en rosa prinsess gris på EM som hon fick av mami, ni kan aldrig gissa vad den är till för.... Den ska stå på den lilla toan sen så att alla besökare kan lägga i en krona som tack för lånet;)
hon håller på för fullt o målar o ritar för hur det ska se ut sen där inne, vi var o köpte tvättställ dit in i lördags så nu är det oxå klart vilket är himmla skönt.
Hon har iaf ivlig fantasi den ungen.

Jag är så otroligt tacksam över min famlj och mina vänner, ni finns alltid där på ert speciella vis.
Jag älskar er av hela mitt hjärta ska ni veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0