40 är de nya 30....

Jobbade igår o hade en hemsk dag från början till slut, men när de väl var över så kunde vi klappa varandra lite på  axeln o känna att " fan vi grejade de idag oxå".
Men varför det är jobbigt vet nog alla som jag jobbar med o behöver inte skrivas ut här.
Idag var nästan det samma fast lite bättre kan jag nog säga även om döden kändes lockande ibland;)
Efter jobbet igår hämtade mami mej o tyckte vi borde kolla bokrean på Coop, då hon redan hunnit med akademin o bokia innan, så de tyckte jag var en jätte bra ide så klart bokmal som ja e.
Jag e ju otroligt insnöad på självisar just nu så de blev några som mami tog med hem o jag tog med mej Andreas Carlsson, Guns och en bok av Gunilla Bergensten " När jag fyller 40 ska jag vara Snygg. Rik. Lycklig....och yngre" började på den igår o så jävla bra, om man har min knepiga humor;))
Idag efter jobbet ville hon in på Maxi o då följde Bingo Rimér med hem, tänk bara så där helt utan vidare för 69 små kronor.
Nu lagar jag mat till min trötta o slitna fjårtis som väl nyss klivit ur sängen lät de som när jag nu klev in genom dörren o började med maten.
Älskling jobbar över idag o jag ska träffa bästa Sandy o Betty på te vid halv 8 så idag får dom klara sig utan mej.
Härligt med lite tjej snack ett par timmar.
Så nu har jag köpt lite te oxå.

Känner att ja verkligen måste göra nått åt mitt hår snart men vad?
Ja tröttnar ju så fort, men så fort jag gör de mörkt så vill ja ju bara gå o dö för att ja ens gjorde de.
Ändå sitter ja o funderar..mörkt kanske? idiot, ja vet ju precis hur lång tid de tar att få de ljust igen.
En halv evighet minst.
Ja de e nog bara att inse att ja kommer ha de så här resten av livet.
Nu kanske dilemmat ist ska vara långt lr kort, gud vilka i-landsproblem man har.
Kan man inte bara va lite glad att man har hår? Nä.
Men ja tror vi e lite sånna allihop, har man en sak måste man alltid sträva efter en annan.
Som bara grejen att köpa möbler, idagens läge är en ny soffa lr liknande inte hela världen.
Mina föräldrar fick sin när dom gifte sig o den innan köpte mami när hon var 17...Jo vi skulle kanske börja kolla på en ny...öhh, va e du säker?
Vi har bytt soffa 5 ggr o sängar ja vet inte hur många, ja skulle gärna byta igen, men inte dom inte samma med nästan alla äldre, lr e dom medelålders?
Nä de kanske e jag som e medelålders? När fan e man de, när man har levt halva livet lr bara när man har en ålder inne som andra har svårt att svara på hur gammal man e?
Som när de kommer nya på jobbet, hur gammal tror du ja e...- ööh ja typ inte mer än 25 för du e ju fortfarande fräsch.
Hmm, va händer efer 25 tror yngre? Är de då livet slutar att upphöra o man trillar isär kanske.
Ja har nog inte märkt så mycket..hm lögn, botox o lite bortsugning av lite fluff vore ju inte fel.
Varför gav ingen mej de i 30 års present, lr dom kasne inte tycker att jag behöver de? Klart dom gör alla skulle må gott av lite botox till lite av varje.
Men ibland är vissa folk som min chef när de kommer till pressenter, ge mej bara en "katt" o så kommer hon med en "elefant", betyder de att jag borde önska mej vatten o så får jag vin?
Man kanske bara ska vara nöjd ibland, älskling brukar ha ganska bra koll på läget när de kommer till saker jag vill ha lr som han vill ha o vise versa ( iaf om man frågar han..hehe )
Som mina fina ringar ( som ja ju bara har en kvar då någon klåfingrig arbetskamrat stulit mina ringar ink förlovningsring o mitt halsband ) enda gången jag någonsin tar dom av mej är på jobbet.

Gud vilket svammel, de e nog för att jag e lite halv seg o stressad på samma gång.
Nu har jag ca 30 min på mej innan jag måste gå, jag har väl iof inte direkt något jag verkligen måste göra nu när maten är handlad o lagad, matlådorna e klara.
Men man funderar över så mycket annat, som att i morron jobbar ja sent, vilket jag hatar.
Ledig i helgen men ändå inte eftersom farmors lägenhet ska städas inför måndagens fotografering av mäklaren, här ska grejas o troligen tapetseras innan jag får krupp på den jävla hallen som drar ut så på tiden, tiden som man inte har.
Så måste vi ta oss till IKEA för o byta en jävla lampa som vi glömde sist vi var där, bilen måste hinna fixas oxå o det vore ju trevligt om man kunde göra hos mina föräldrar i ett varmt garage lr kanske be snål Arne göra de för en billig peng, gniden som han e.
En massa jävla målande kvar oxå så att man kan få upp allt som sen är målat där de ska va.
Trotts att vi slängt, sålt, eldat o gud vet vad så har man ändå en massa jävla skit kvar, tror fan någon bär hit de oxå....( kan va ja, men tala inte om de för någon..*s* )


Nä nu ska jag läsa lite bloggar o se vad mina vänner gjort denna kalla dag.
Sen bär det av till Betty på te, visst önskar du nu att du kunde vara en fluga på den väggen.
Fast vi pratar sällan om något ungdomligt o kul, vi e mest sura små medelålders tanter som sitter o suger på vårt te o pratar skit om grannarna o hemska barn som för oväsen efter kl:21 på kvällarna, folksom skräpar ner ute o om var man köper billig köttfärs.
Ja de e nästan så iaf, inte de där med köttfärsen men annars.
P säger alltid att jag kommer bli gatans gnäll kärring som alla barn e rädda för, tur att vi var lite förebyggande o flyttade till ett område med en medelålder på 65 typ, så att jag inte längre behöver känna mej så ensam.
Kommer bli jag o "tax-tanten" som har kafferep till våren ska ni se;)
Om man skulle ta o ta tag i de man skulle nu så slipper ja lipa över att jag fick stressa sen.

Ha nu en riktigt trevlig kväll o ta hand om varandra.
Tänk på att du (även om du är över 30) är värdefull.

Nu ska jag träffa mina mys kompisar;))


Kommentarer
Postat av: Sandra

ha ha, du skriver för roligt min vän!! Ja, det som är en fluga på väggen när andy, sandy och betty har temys skulle få höra mycket onödigt men ack så smaskigt!!!! Oj, oj, oj.... tihi.... puss o kram på dig min fina vän!! Vi hörs sen =)

2011-02-25 @ 09:30:42
URL: http://lolabambola.blogspot.com
Postat av: Ankan

Ja du vi är ju inte de omtalade två för inget hoppas jag;)) Japp hörs senare, jobbar tidigare idag som gött är. Kram

2011-02-25 @ 10:06:26
URL: http://myonespace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0