mätt o trött

Har varit full fart här hela morronenvill ja lova.
Vid halv 9 pluggade jag in mp3n i örat o tug en runda.
Sen torkade jag av bänkarna o så efter gårdagens fix o trix, för de kan man säga att de var trixigt.
Mami, papi o Pelle fogade kaklet igår o de var minst sagt lättare än gjort.
Eftersom det inte är vanligt kakel utan klinkers så lade sig all fig i varenda litet hål av plattorna.
Så fram till runt 8 höll dom på för fullt med precis allt, ja allt från borstar i olika varianter som tex skoborstar, min el-tandborste, plugg, tandpetare filar o lite annat småt o gått.
Så kom jag hem o og mirakeltrasan o så var de värsta iaf borta tror ja;)
Vist de e en jäkla massa kvar men jag får lägga ner min själ i de i helgen.
Sen har jag målat o städat undan i köket o bäddat rent i Jessie rum.
O nu har jag preis käkat så middagen är redan klar till resten av familjen när dom kommer hem.
Ska ju snart åka o jobba.

Skulle behöva göra en massa mer saker men just nu e ja så mätt att ja inte orkar röra mej, vilket ja snart måste för att göra mej klar till jobbet.
Just nu känner jag att jag skulle kunna somna, är så vansinigt trött.
Men ja får väl släpa mej ur soffan en stund o göra ett sissta ryck innan de e dax.
Om en timma är Jessie hemma ska försöka skäla en kram innan jag åker iaf.
I morse va ingen bra morron, hon sover dåligt på nätterna o är trött o inte sig själv alls.

Många tankar som kutar runt i skallen idag....Ja hoppas bara att de kommer bli bättre innan det blir värre.
Man önskar man hade svar på fler frågor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0