pinne i ögat!!

Ja här ligger ja på soffan o hostar o snorar.
Jag trode ja skulle klara mej denna gången oxå men icke, Pelle lyckades ge mej sina baciller iaf.
Började känna av de redan i fredags o sen blev de bara värre o värre.
I lördags var de åka o hämta toan i LilaEdet eftersom den ju inte kom hit som tänk o sen åkte vi till Sandy o hämtade stuttsmattan till min älskade unge.
Väl hemma så satte Jessica nästan ihop den innan vi hadelastat ur bilen på grejer.
Tanken var att viskulle grillat på berget men då Pelle var ute med Martin på annat håll så det slutade med att vi grillade hemma o grejade.
På Söndagen åkte vi hem till mina föräldrar för att äntligen fixa bilen, mitt i så fick vi se att det var fel delar.
Jag är väl sådär förvånad, ja eftersom så fort vi gör något så krånglar de.
Så de var bara att packa in sig i bilen o åka ner till Uddevalla o även mami o papi följde med.
Ner o handla på biltema lite o så in på Bauhaus för att hitta koplingar till den nya toan.
O med hem kom oxå skivorna till hallen;)
Så igår gjorde Pelle hallennästan klar, har lite smått kvar idag men den hinner nog bli klar hoppas jag.
Ska fota när de e klart så himmla fint blir de verkligen nu ska vi bara lyckas komma på hur vi ska inreda på bästa sätt.
Jag är inte bara hemma för hosta, snuva o feber utan för att jag häromdagen fick en gren in i ögat o pga det har fruktansvärt ont i huvudet stundvis.
Jag var hos läkaren igår o dom  tittade på ögat o hälde läskiga gula droppar i ögat för att se vad som är skadat.
Jag har på ögonvitan en skad som bildat en blåsa på ögat som måste gå bort senast onsdag annar måste jag tillbaka o sticka hål på den....ja nål i ögat känns som NEJ TACK!
Så jag måste hålla på med dessa droppar konstant på dagen o en salva på kvällen som är knallgul...
De roliga är att eftersom jag är snorig oxå så rinner det ju ner i näsan..så nu har jag även lika gult snor...nice;))

Har en bokad klipp tid i morron på en tjej som kommer med sin lilla kanin, har aldrig klippt någon annans teddy förut bara lejon så jag sa att ja vill inte ta betalt för klippningen om de inte blir bra.

Nu ska jag sammla ihop allt mitt skräp som jag ska slänga.
Dom på återiningen måste undra, för varje vecka lyckas jag fylla hela mammas bil o hon har ändå en stor Taho.
O denna veckan e inget undantag kan jag lova er.
Ska se om jag kan hitta en liten hylla o några krokar till hallen oxå..har en plan på en fågelholk men ja hittar ingen som jag tycker om, orka bygga en själv?
Ja de tål att tänkas på, nu ska jag försöka ta tag i mej själv o få lite gjort mellan nysningarna.
Jag hoppas så att mitt numera äckliga öga blir bättre i morron.
Önskar er alla en bra dag trotts regnet, har man tur så slutar de snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0