Kaffe o matte

ja så började denna morronen här hos oss.
Jessie han inte göra klart sin matte läxa igår kväll så de sista tog vi nu på morronen.
Inte ett gnäll o alltgick snabbt som vinden, hon har verkligen sin pappas skalle för att lära si saker, bara hon vill.
Ibland tror jag hon har för lätt för sig o att de e därför hon inte orkar bry sig om att göra saker o ibland undrar ja om något går in alls;) Hon e duktig men hon e lat, tills hon kommer igång då går det på 5 röda så e de klart.
Igår var L här med lastbilen o testade om han kunde lyfta över en liten grävare till baksidan i helgen o de funkade prima.
KAn tänka mej va Pär o papi ska leka om den kommer idag lr i morron..oj oj vilken lycka.
Min papi älskar grävmaskiner o lastbilar som ett litet barn.
Om han kunde få 3 saker i livet så tror jag att en av dom hade varit en grävmaskin;)
Hade ju en klippning igår kväll, blev inte så värst mycket pälsklipp då dom redan klippt av han nästan allt men lite klor o punkarlugg fixade vi till iaf.
Jätte trevliga ägare verkligen o de märktes att lille knut trivdes super bra hos dom, sååå fin o vilket lynne.
Det sora problemet med han var att hans tänder var hel knas, stackare.
Han fick lite lycka när jag släppte ut en av mina honor o han fick lukta lite på henne..åh vilken lycka för han.

Mitt öga börjar sakta bli bättre men huvudvärken är inte att leka med, morronen är rätt så okej men farmåt 12 drar de igång o när klockan närmar sig 12 så börjar de släppa igen efter att ha knaprat alvedon hela långa dagen.
Att jobba i helgen känns väldigt långt borta just nu kan jag säga, att springa runt med ett knallgult öga o sprängande huvudvärk så man mår konstant illa känns för mej inte som en direkt hit om man så säger.
Så länge det är ganska tyst runt mej så är det ganska uthärdligt.
Skulle hjläpa Pelle igår när han skulle såga ett par bitar till hallen o hålla i panelen, de sista hade ja så ont så ja trode ja skulle kräkas hela tiden.
Alvedon o allt va de nu e gör ju inte att man känner sig helt okej i magen utan mer som om den blivit lite lätt överkörd, men inte gnälla de kunde varit så att ja både varit både blind o haft påse på magen..hehe.

Nu ska jag ta mej en näve piller o lite mera droppar o så får vi se vad denna dagen har att erbjuda.
Vi fick iaf sol, hoppas de varar hele helgen så att det går att gräva bra.
Ja önskar er alla en solig o bra dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0