packar o hostar

Ja då har man spenderat förmidagen med fröken docktor o fått suga ur sig lite blod.
Som tack för de fick ja lite medusin;) Sånt gillar vi skarpt, finaste sorten oxå så ja e super nöjd.
Nu kommer de här hemska hostandet snart vara ett minne blått vill ja lova er.
Hade feber oxå igen o var som hon sa väldigt klibbig..hehe lät ju himmla gosigt lr hur.

Har typ slut på flyttlådor nu så nu behöver ja få hem fler snart.
Vet inte riktigt vad jag ska packa ner snart, inte de att ja lider någon form av brist på saker men man vill inte packa för tungt o inte massa prylar man använder.
Vet är idag 1 månad exakt tills att vi får nycklarna, den helgen är inte P hemma för han åker iväg med jobbet o roar sig kungligt tills på söndagen o när han kommer hem då lär han väl inte direkt va till någon större nytta;), så jag gissar att det blir flytta massa lådor o börja riva tapeter o kanske få in den nya ytterdörren om vi hinner med.
Helst vill man ju hinna så mycket de går så man kan släppa lägenheten dedan den 1 dec men de känns inte jätte troligt kanske.
Vi kommer verkligen få slita som små gröna bävrar under november månad.
Att få komma i ordning riktigt innan jul o inte bo i lådor vore så himmla skönt.
Pappa frågade igår om ja inte skulle lugna mej lite med att packa för de e ju länge kvar tyckte han, berättade de för mamma som bara himmlade med ögonen o skrattade o hade väl typ samma tanke som mej när hon hörde de.
De lät lika kul tyckte hon som när pappa berättar om hur bra damsugare dom har;)
Han damsuger väl ungefär lika ofta som min kära sambo gör, typ några få gånger om året.
Hon tyckte som mej packa så fort o så mycket du bara kan så slipper man de sen.

Har en del möbler som jag måste göra mej av med som tex köksmöblerna o någon liten byrå o lite annat skräp som man har spart i över 13 år.
Slet ut några lådor från förådet förut som jag tänkte tvinga alla att gå igenom innan dagen är till ända.
Gammla skolarbeten i all ära men måste man spara allt?
Dop prylar o porslinskoppar, serviser i glas ja de e inte bara P som har en massa sånt utan även jag o Jessica.
Sen har jag mycket kvar hemma som jag aldrig tog med mej när jag flyttade.
Men de lär väl snart någon komma på att oh så bra nu hkan du ställa de på din egen vind...hmm.

Va o hämtade kataloger o lite priser på Golvman igår o man såg tusenlapparna bara flyga sin väg innan man äns fått upp något matta.
Blir på tok för dyrt att kakla så de får bli matta till båda golv o tak, finns andra saker man kan lägga alla dom tusenlapparna på som tex köket.

Ska försöka hinna plocka ner så mycket ja kan under helgen för på tisdag så kommer dom o ev gör förbesiktningen på lägenheten.

Nä nu återgår vi till rivandet för snart kommer J o då ska hon få kolla igenom lite saker hon oxå.
Fick se att ja missat att min vavo bloggare har börjat igen Mia Skäringer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0