åhhh, bäver..........










Känns som att de här med val alltid drar upp saker som folk mer lr mindre aldrig någonsin har en direkt åsikt om annars lr strävar för.
När man va unga så gapade man minsan ut sina åsikter kors o tvärs men som vuxen så ska man knappt tala om vad man tycker.
De ska hymmlas med röstkort o de ska viskas o inte talas högt om.
Jag älskar att diskutera o prata om lite av varje, nåstan alla partier har något bra o de är svårt att veta vad man ska välja, därför tycker jag att vi numera har de väldigt bra som har tillgång till internet.
För fick du leta info bäst du ville lr lyssna på gator o torg, men de behövs inte längre nu finns allt.
Jag vill inte att dom ska lägga höja bensinen ännu mer o även bensinskatten o att det ska bli dyrare att äga bilar som körs med bensin, visst de är inte bra för miljön o vi ska tänka på våra barns o vår framtid.
Men hur ska de gå för alla dom som redan har de knapert o inte kan byta bil?
Att stänga ner kärnkraften som även om det inte är ett miljövänligt alternativ i slutet ändå är det mest efektiva sättet att skapa energi på inom 10 år känns inte helt okej.
Vad kostar det för miljön att bygga alla dessa nya vind, sol o vatten vek som ska försörja hela sverige som knappt idag har egen el utan köper den utifrån?
Ibland måste man göra saker långsiktigt tror jag.

Att de ska vara lättare att studera, jo visst de kanske e bra att alla har högskolekompetens, men dom som verkligen inte borde ha de pga att dom helt enkelt inte gått klart sin skola lr inte kan lika mycket, som jag med dyzlexi o inte äns gått grundskolan...e de bra?
Jag hade däremot gladligen tagit ett lärlings jobb/praktik o sen kunnat jobba.
Jag är ingen skolmänniska o kommer aldrig att bli, men ska jag då tvingas gå i skolan trotts detta om jag vill komma vidare i livet?
Men det är ändå skönt att inte alla tycker samma om allt, sen kan man ju tycka att folk är mer lr mindre idioter som röstar på vissa partier.
Och man får ju innerligt hoppas att inte dessa får en stol i riksdagen.
De finns många kändisar som bloggar o som är moderater, som tex Dominika och Katrin båda pratar politik o har bra åsikter, vist dom är båda småföretagare o de ena med de andra men dom ligger knappast heller på latsidan för de.



Var ut o slängde i mera tvätt o dömm om min glädje när jag tappade sjöljmedelsflaskan rätt i golvet o hela skiten sprack...mmm
De lucktar väldigt blommigt o gott här inne iaf vill ja lova.
Nu ska jag leta reda på et par gubbar på telefon o sen ska jag ut till tvätten igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0