gammla möbler

Jobbade igår o medans jag var borta så städade jessica från topp till tå i sitt rum.
Har nog aldrig någonsin sett de så rent, nya gardiner o rena fönset skurat o dammat in i minsta lilla vrå.
Hon skruvade till o med ner saker för att få dom riktigt rena.
Sen hade hon även städat hos djuren.
De e som honung för en mammas själ vill ja lova er.
Pelle sadlade om till bagare o bud vilket bröd, så himmla gott så de lär han få göra om.

Mamma ringde innan jag åkte till jobbet o sa att mormor höll på o tömma vinden på alla möbler.
Min mormor har ju ett ganska stort hus o på alla våningar ink vind finns otroligt mycket möbler.
Vinden har i alla år varit ett ställe ja o mina kompisar lr ja själv haft som lite rum under sommrarna.
Där uppe finns allt man kan tänka sig från fina gammla saker som hattar o smycken till gammla vackra möbler.
Så när mamma sa dom skulle slänga allt dom inte skulle ha lr skänka så fick ja lite panik, massor av saker hade dom redan hinnit skicka iväg som synd var men jag lyckades iaf få hem ett natuksbord med tillhörande skriv/sminkbord, som ska få byta skepnad o bli ......japp vitt;)
Mamma o dom kommer ävl o svimma men å andra sidan kommer de till nytta för ja tycker de e så fint.

Idag ska de tittas på huset o jag hoppas av hela mitt hjärta att ingen lägger några bud utan att vi får huset.
Tänk va ärligt att kunna börja packa;)
Jag brukar försöka göra de så fort man vet att man ska flytta för de finns alltid en miljon saker som man inte hunnit lr kunnat packa ner när de väl bär av.
Men som sagt än vet vi inget.

Nä ut o gå o sen in i duschen....




Kommentarer
Postat av: Bella

Ja jag vet, men jag tar det försiktigt och solar väldigt korta stunder så om nnått skulle dyka upp upptäcker jg förhopningsvis det i tid. Jag klarar fan inte av att vara så här blek haha!

2010-09-06 @ 10:10:31
URL: http://dusunce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0