Idag får vi nyckarna

Ja här har inte hänt mycket de senaste vill ja lova, känns lite som att man bara står o trampar på samma ställe.
Lite som o sitta fast med stövlarna i lera, man sliter o drar men inget händer.
MEn idag får vi äntligen nycklarna till huset, jag hade tänk köra igång så fort pappren va skrivna o allt va klart men icke.
Nä för igår ringde städfirman som tydligen antlitats för att göra städningen av huset o ville göra en besiktning,  eftersom dom inte va klara igår kväll när de fanns tid för oss så fick de bli idag fast inte för än vid 6 tiden.
De betyder att de finns en hel massa tid på dagen som jag då hinner sammla ihop alla nödvändiga verktyg, lampor o annat smått o gott som ska med i första vändan ner till huset.
Ska även åka in till stan senare o välja tapeterna till sovrummen o beställa dom så dom finns hemma till veckan o även färg o spackel o allt annat nödvändigt ont som ska köpas.
De e så mycket man inte tänker på att man måste ha.
Troligen åker ja, Jessica o Pappi ner till Uddevalla för att köpa dörrarna till framsidan sen när han slutar.
Jag är i vissa fall väldigt på att allt ska va klart o fixat, som i detta fallet.
Man vet vad man ska ha så då köper man allt o så finns de där när man ska börja med de, medans min kära far e mer sån att de kan vi väl ta en annan dag du behöver inte ha så bråttom...hmm, ja ja kanske har de i vissa fall men ibland kan de oxå va bra o sparar lite tid.
Så vi får väl se vad jag lyckas inhandla med han idag.
Får han välja är de säkert en bra maskin;)
Kan hända att de bli IKEA i morron men de är inte helt hundra, de e ju marknad o mamma jobbar så innan 1 lär iaf inget hända.

Mitt stora hjärta åkte iväg med jobbet idag o kommer inte hem för än på söndag;( Kommer längta ihjäl mej o inte kunna sova, usch ja hatar verkligen när han ska iväg.
Kommer nog aldrig lära mej de där, de e bättre nu än förr iaf.
Då kände man sig bara övergiven o ensam, lämnad till vargarna med hemska tankar om precis allt i olycksväg.
Inte att jag e mindre orolig nu men på ett mer "vuxet" vis kanske, fan man har bvlivit gammal..hehe
Den här gången kommer jag ha tusen saker att göra o inte hinna tänka så mycket.
En gång när dom åkte iväg tapetserade ja om vardagsrummet så ja inte skulle behöva gå hemma o grubbla tills han kom hem.
Ja va gör man inte för att råda bot på sina små bekymmer, han hade nog föredragit att jag bara suttit o haft ångest den helgen om du frågar han om valet på tapeten*S*
Men nu slipper han den o får va med o välja själv, trotts att han glömmer av vilken vi valt så fort man slagit igen boken.
De kommer bli lite annorlunda än vad vi tänkt från början, kommer bli lite mindre väggar om allt vill sig väl o lite öppnare vilket är skönt.
Annat golv i kök, hall o vardagsrum som P valt, ja såklart va ja me o de e inte fult på något vis men när man snöat in sig på ett så e de svår o ändra tanke bara sådär men de blir som sagt säkert bra.
Om inte så var de iaf inte mitt fel..hehe.
Nä om man skulle ta o ta fram hinken med färg o bättre på sitt åldrade ansikte..fan botox alltså varför va de ingen som gav mej de i present?
Fast iof så har ja ju inte firat ännu o inte direkt fått några pressenter så vem vet de kanske kommer både tuttar o lite sprutor med gift;)

Nä mot sminket o plattången..

Ha nu en bra dag för de ska ja....all kärlek<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0