(y) mm ja gillar hennes konst

Ylva-Maria T vet väl inte många unga vem de e kan ja tro, jag har alltid gillat hennes konst.
Ja konst o inredning i olika former e något jag kan vara otroligt svag för.
En annan kvinnlig konstnär är ju Carolina G, otroligt vackra tavlor gör hon o de hade varit en dröm o få hänga en av hennes verk på väggen vill ja lova.



Ja apropå verk så ska jag nu strax gå ner till huset o skotta mej in där o tvinga mitt barn till lite arbete.
De e nämligen sånt som man får göra när man kommer hem med hål i naveln..japp ni läste rätt jag är en sån tokigt galen jävla morsa som låter min unge ha hål i naveln...under vissa förhållanden om slaviskt arbete i huset.
Ja tycker inte att de e hela värden, P tycker inte riktigt samma;P
Men så länge hon sköter de så får de gå, som man känner sig själv känner man andra.
Hade hon kommit hem igen med hål i ansiktet så hade de åkt ur illa fort vill ja lova.

På söndag e de första advent vilket betyder julpynta...icke!!
här blir inget pynteri av något slag vill ja bara tala om, finns inte äns något att pynta i i huset o de får göras under grov panik under julaftons morron som de känns nu.

Trode med lite glädje att ja fått tag på en målare genom en gammla kolega igår, jo visst i slutet av februari hade han en lucka...de jobbas tydligen flitigt bland pansionärerna numera.
Så man kan säga att de sket sig rätt gött.
Hade verkligen behövt en målare som kom o hjälpte oss med att spackla klart taken i hallar, kök o vardagsrum, känner ni nånn som har lite tid över o inte tänker ruinera mej?

Ska köpa en plaska gott o en liten blomma idag till Sune, som tack o som plåster på såren efter operationen.
Ska packa ihop o slita fram alla burar så mami kan komma o hämta allt sen när hon slutar jobba idag.
Känner att pulsa i en meter snö för att ta sig ut till djuren e inte riktigt min grej denna vintern utan nu blir de att dom får bo i garaget.
Nä då fick man iväg o skotta lite då...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0