ett steg fram o tre bak

Hemma igen o nu ska ja bege mej mot huset snart tänkte jag för att få de fram skottat, undrar om man skulle kunna lyckas elda idag...nää.
Ligger snart en halv meter snö o än har de inte slutat snöa.
Hoppas bara jag får ut den stora snö skopan ur garaget när kärran med skräp står där inne.
Väntar även på att papi ska ringa o säga att gubben från försäkringsbolaget kommer o ska titta.
Behöver leta upp några rollers så J kan måla lite sen oxå om de nu finns färg kvar sen igår.

Igår när jag kom till huset efter jobbet så slipades de o målades för fullt.
Har gjort den sista spacklingen i vårt sovrum nu ( förutom där de ska fällas in ny gips vid skadan ) så idag ska de slipas o sen kan jag måla bakom elementet.
Sen e de bara o ta Jessicas rum o börja plocka ner där.
Hon började måla insidan av garderoberna igår men innan han va klar med en så va färgen slut.
Kommer ha vip kort på Flugger snart tror ja.
Måttade ut vart hålet till köket bli igår o började slipa o måla i rummet.
Ska bli så skönt när försäkringsgubben varit där o kollat idag så man kan dra igångmed arbetet i kök o badrum.
De som fattas till köket är i nuläget bänkar, diskho, ev en ny fläkt o kakel/skivor.
Så där kan man bara köra igång o bygga.
Kan tänka mej att om de ska va så här mycket snö vill nog pappa få ut sin snöslunga som nu står bakom vårt kök i deras garage..hmm.

Rev ner taket igår i de som varit de lilla rummet,de kom lite överaskningar med den rivningen oxå så idag ska jag kravla mej upp på vinden o lägga ny isolering o på torsdag sätter dom de nya innertaket.
Jag kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är att vi har sån hjälp av mina föräldrar o av Sune, måste nog köpa något fint till han tror ja.
Han ska nämligen in o opereras på tisdag så då lär han inte komma på ett par veckor sen, om han kan hålla sig vill säga.
Frågan e bara vad...

Nä laga lite mat o sen ner till huset, kanske får gå vägen om järnhandeln oxå...bajs i detta skit vädret o inga riktiga vinter skor....
Hur kan ja inte ha de?
Ja jag kände mej väl hoppfull att ja skulle hitta några i god tid i år så ja gissar att dom ligger på tippen.
Jessica köpte sig ju ugg´s kopior o dom har hon redan släpar i både de ena o andra längs golven i huset...uuuuh va dom ser ut, tur dom va billiga.

Måste till hälsokost någon dag o inhandla lite piller Mivitotal och Maxosol, måste få lite mer liv i mitt hår igen o få lite färg i nyllet, ser ut som ett levande lik o mitt hår vet ja inte äns när ja slingade sist.
Nä tankarna har varit på minst sagt annat håll i några veckor o framförallt den senaste.

Nästa tisdag e de begvavning..usch ja bävar inför detta ska ni veta.

Värsta pladret idag känner ja, men va fan....

Mat va de o ladda kameran så ja kan fota idag.

................................................................................

Ja vi har inte kommit så långt som till att skotta fram huset ännu.
Papi ringde nyss o va där o lämnade lite prylar o letade skyffel för att kunna skotta sig in till huset.
Men ja gissar att jag nog får skotta lite sen iaf.
Ska byta kläder igen o sen får jag väl ge mej av ner, ska möta gubben från LF kl 3 nämligen.
Började nästan tro att han glömt av oss.
ska släpa med mej datorn dit ner oxå o visa bilder på de som nu inte finns kvar längre.
Ska se om ja kan hitta lite mera vit färg så jag kan fortsätta grunda i garderoberna sen oxå.
Nä här blir väl inga barn gjorde, känner mej otroligt rastlös o döden trött på en o samma gång hur nu de e möjligt.
I morron o fredag jobbar ja sent så ja får väl sova så länge ja kan i morron.
Ja ska försöka lägga in lite kort här sen på arbetet vi gör o hur de såg ut innan vi började riva ia allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0