Fin bil o dålig mat

Igår gjorde jag ett stort misstag, mamma va snuskigt törstig o vi var o tankade på preem så hon lurade i mej att åka över till Max, lite dricka deras otroligt goda nya jordbubbsglass med grädde o maräng.
Eftersom ja inte ätit sedan tidigt påmorronen så köpte hon en chees till mej oxå.
detta fick jag bittert ångra ca 40 min senare när jag mer lr mindre fick springa hem från affären för att inte kräkas ute.
Usch mådde verkligen skit illa, så nu kan jag lova att där äter ja aldrig mer då svälter ja mer än gärna.
detta säger jag inte för att jag jobbar hos en konkurent, jag åt mer än gärna på tex B K när de låg här.

Fick släpat mej ut med pappa o hämta hem vindskydd o allt till baksidan på kvällen iaf, men sen låga jag på soffan o inne hos Jessica o myste o såg på Rocky o Drago.

Efter att tv visade inslaget om vårt jobb så har de varit ett jäkla liv, kan med handen på hjärtat säga att detta skulle aldrig inträffa på mitt jobb.
Inte tvingas någon att jobba va felet än må vara, nä man behövde iaf inte känna sig träffad av inslaget.

Jag är betydligt mer rädd att käka på tex pizzerior o vanliga gatukök, då jag jobbat på sånna ställen vet jag att de är inte någon som har sån koll som vi har på vårt jobb o som är så noga med hygien o renlighet.
Tror många av dessa ställen som besökts inte är svenska utan franch, men de är inget jag vet något om.
Tycker det är tråkigt att vi som inte gör så får skit fast vi inte förtjänar de.
Men hur kul hade de varit om dom hade gjort ett rep om Arnes korvgrill lr något i den stilen, nä inte någon större debatt direkt.
Något måste alltd skrivas o visas i denna gången blev de vi som hamnade i blåsten.
Fick mej ett gott skratt när jag dagen efter läste Dominikas blogg, hon är en kvinna jag gillar skarpt.
Hon en en tuff brud i lyxförpackning med skinn på näsan vill ja lova, som henne skulle man va.


Idag är Jessica dålig istället, på gott o ont eftersom jag känner mej sådär efter igår, men i morron hoppas jag att allt ska va som vanligt igen, måste ut o röra lite på mej känner jag.

Min kaffebrygare som trotts allt inte är så gammal dog idag, ja den sa inte ett ljud utan somnade bara stilla in under natten.
Ibland får man fan va man betalar för, visst den kostade 199 kr o ja köpte den i november, den förra kostade över 2 000 men den höll i väldigt många år.
Men nu får ja ju o andra sidan en ny;)
Ska bara masa mej ut till El-giganten o byta den bara.
¨
Igår när mamma hämtat mej så åkte vi till pappas jobb för han ville visa sin arbetskompis bil, en likadan som hans fast cab...åhh tänk om de bara fans fler timmar på dygnet o mer ork o lust så hade den varit ihop för länge sedan.
Fick ta ett par kort på den så man kan ha lite o se tillbaka på.

Solen kommer o går o jag håller på o gör lite mat, försöker ju va lite nyttig men känner att jag behöver mer träning, inte träning som i gå utan pumpa lite så att de gör lite mer efekt.
Men en dag i tagen, man ska inte ösa på för mycket då blir man bara paj o så funkar inget alls.

Måste få någon att hjälpa mej o få ner mina plintar o staket så de går o flytta på allt idag, skulle va så skönt o få de gjort.
Hoppas snart att kanske Maria kommer hem så kanske jag får lite kaffe i denna stackars kroppen iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0