jag är tacksam

Jag vet inte riktigt vad de tagit åt mej, känner mej bara...tom.
Tom på ork, känns som att ja bara vill krypa ner under täcket o ligga där o bara kanske få gråta en skvätt idag.
Känna sig ynklig, obehövd o övergiven av alla...nä de e inte så de är men ibland känner man sig ensam till o med med sig själv.
De händer så mycket runt omkring att man inte vet åt vilket håll man ska gå.
Människor omkring mej blir sjuka, dör, flyttar, bråkar, reser iväg o allt möjligt skit...bajs e va de e.

Tror jag lider brist på något, vet e fan på vad .

Igår frågade någon på jobbet mej hur ja mådde för jag såg så ledsen ut, ja hävde väl ur mej en av hundra saker o sa att de va bra.

Jo de e bra fast något e fel.
Har nog kommit in i en kreativ ensamhets svacka, kan man kalla de så?
Känner att ja vill måla o skapa något, fan ja måste köpa mej färg...något barn vi inte nämner vid namn har målat sina snäckfynd från sommaren med mina färger...ALLA FÄRGER.

Har inte målat en tavla på evigheter, grejen med att måla e att de kan se ut som fan för andra men för mej är de något annat, de e väl de som e konst...ja gör konstig konst o ritningar;)
Lagom skruvad, de finns nog få yrken jag inte drömt om...mitt första var nog författare, mina lärare genom skolåren har alltid uppmuntrat mitt skrivande, trotts att jag sen mer lr mindre slutade skolan så gjorde jag nog slut på flera skrivböcker än dom som gick i skolan, skriva e något jag altid älskat att göra.
Sen var de nog o gröva i jorden efter gammla grejer,, min älskade farmor hävdade att de va inget ja skulle göra ligga på knä i någon grav o leta ben efter någon gammal gubbe, nä. Hon tyckte jag skulle sattsa på tennis o bli proffs, jo tack;)
Sen kom frisör tiden o jag klipte hej o hå både frivilliga o mindre villiga som tex min bror, stackare va han fick lida ibland. Tills andra gången ja klippte P efter att han tjatat o allt såg ut som lutande tornet i Pisa...Ni som träffat han vet ju att han sedan den dagen inte haft långt hår...sorry;(

Sen var de under många år bara polis lr ambulanssjukvärdare som stod högst på listan.
Men när jag väl blev "frisk" o började gå i skolan så hände nya grejer o så rasade även de.

Någon som alltid genom alla år funnits dä är att få bli vet, men om jag mot alla odds skulle börja läsa till de skulle de ta mej mins 10 år, inte direkt så jag känner att de finns 10 år till övers.

Hade man vetat vad man vet idag så hade man kanske gjort saker på ett annat vis, men då kanske jag inte hade mött de människor som jag har omkring mej idag...

För jag är verkligen lyckligt lottad på många andra sätt, jag har lärt mej vem mina vänner är genom åren även om jag ödslat på tok för mycket tid på att springa åt fel håll.

Visst e de tråkigt att vänner som man haft så länge o verkligen gjort allt för plötsligt utan ett ord bara försvinner ur ens liv...lr är de ens vänner?

Dom jag har vet jag finns där när stormen yr utanför, vad som än händer så finns dom där.
Dom är vänner som är ärliga nog att säga vad dom tycker om de så bara gäller min fula tapet;)
Som sagt jag är tacksam över er...


Snart ska jag dra iväg till jobbet, tur att Sandra är där o kan muntra upp mej lite.
Jobbar till 8 ikväll onä ja väl e hemma så får man väl se vad som händer, troligen inte jätte mycket för min del eftersom jag jobbar hela helgen.

Nu lyser solen utanför, de ska bli så skönt när våren äntligen är här o snart sommar....

slängde ihop lite snabb lunch...

- Tärnad falukorv
- wok grönskaer
- röd curry wok sås
- linser,bladspenat, kikärtor, rostad paprika ( färdig påse du hittar i frysdisken)
- Nudlar


Starkt o gott o tar bara runt 7 min o göra...mmmm

Nä dax o dra en kam genom burret.


Ta hand om dej, du är värdefull....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0