Bokföring - Städning - Sol

Sitter o fyller i bokföringen för kaninerna, något som jag skulle tagit mej i kragen o gjort för typ en hel evighet sedan.
Bättre sent än aldrig men har man slarvat till o från med de i några år så lir de stora högar o en hel massa papper.
Jag är på insidan en väldigt pedant människa som gillar ordning o reda o att alla saker har sin bestämda plats, de e tyvärr inget som man märker när man kliver innanför dessa dörrar vill ja lova.
På jobbet e en helt annan sak de finns inget annat o inga undanflyckter för någon fom av oreda.
De e väl därför som jag har så "lätt" för att ha de hemma;)
Visst de hade varit tusen gånger lättare utan djur, o de ser jag inte som något alternativ.
Djur i vilken form dom nu må vara måste jag ha, även om de så e en liten ökenråtta.
Men de hade även varit lättare om man inte bodde med 2 andra som lämnar saker i hela huset som om vi hade en städerska här...Jag.
så städa e väl något som jag kanske borde göra innan min kära Sandra kanske kommer hit o dricker the i röran.

Solen lyser underbart ute idag o man får riktiga vårkänslor, för mej e våren inte bara grönt gräs, drick kaffe ute o kknoppande träd...de e bäbisar, ja inte fula människobäbisar utan mina kaninbäbisar;)
Parningen är i full gång o honorna e nu så brunstiga att man kan ju tro att dom ska dö om dom inte får sig något.
Så jag hoppas på en massa ulliga små monster som dom här..


Var hoss Lotta o hjälpte henne lite med flyttandet igår, blir nog mer av den varan under helgen lr idag kan jag tro.

Idag åker vi in till stan för o fira farmor på hennes 85-års dag.

Nä om man skulle ta o rycka upp sitt liv lite o fortsätta hänga tvätt kanske...hade allt varit bra med en hemhjälp, fast ja får väl städa innan hon ska komma då;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0