Rensar bland skit o vänner

Ja vi har ju spend en vecka på Daftö o det har varit riktigt skönt att bara komma hemifrån.
Jessica hade med sig en kompis o det underlättar ju lite.
Ungarna hade jätte kul även om dom rök ihop lite men dom sammsades snart igen.
Måndagen spenderade vi en stund inne i Strömstad o käkade lite mat där.
På tisdagen var vi på Nordby o ungarna var lyckligare än någonsin;)

Jag o P var där en dag själva oxå för kidsen hittade ju snabbt ett gäng kompisar att hänga med.

Hur som så är vi iaf hemma igen o sedan vi kom hem har jag haft massor att göra med djuren som ökade lite i antal lite hastigt när jag var borta.
Idag har de varit full rulle med att rensa lite i garderober o lådor. Visst ja hade nog kunnat släng lite till men de får bli nästa gång.

Har inte träffat  Sandra på snart 2 veckor....;( men i morron ska vi försöka klämma in en fika mellan alla måsten.
Man ska försöka göra så mycket när man har ledigt men känns som man inte får så mycket gjort som man vill.
Har iaf lyckats med hjälp av P´s arbetskompis få hem pallkragar i utbyte mot lite kaffe;)
Så nu har jag lagt duk o satt upp dom o planterat örter i en av dom iaf så i morron får de bli lite mera jord.

Har tänkt på de där med vilka olika typer av vänner man har....
Ibland inser man att det skulle räcka väldigt bra med bara en lr två.
Så idag känner jag att man kanske skulle ta o slänga några av dom i tvätten o se om dom blir renare, känner att dom har skitat ner sig lite väl mycket, men för vad? Att vara alla till lags.
Nära o kära vänner är inte dom som håller med dej, dom vågar ta strid.
Smuttsiga vänner är dom som lyssnar o ringer en annan vän.
Nära vänner är dom som tar strid för dej.
smuttsiga vänner är dom som låter andra slå medan dom ser på..

Saknar dej Sandy....

------------------------------------------------------------

Gud har grejat hela dagen så nu känner jag bara hur all ork lämnades kvar på tippen.
Beställde pizza efter att vi varit o slängt allt, orkade verkligen inte laga någon mat någon av oss i värmen.
Åt för mycket båda två o låg som två små sälar på soffan o ojade oss efteråt.
Varför måste man äta så man nästan blir sjuk?
Mat går i de flesta fall att spara o äta senare, ändå vräker man i sig så man knappt kan röra sig sen.
Har inte blivit mycket av de där med träning sen jag gick på semester...fyy.
Snart måste jag iaf röra lite på mej eftersom ja måste till affären en en snabbis.

Jessica har Fanny är ner men dom är hos mamma, de är tydligen lugnare där för de är ingen som gnäller o skäller.
Nä de kan jag tänka mej.
Jag är en riktig gnällkärring när ja lägger den sidan till.
Värst e ja om jag dricker för lite kaffe, äter för dåligt lr inte rökt...då växer hornen ut med en väldans fart o sen när ja väl vräkt ur mej all skit så känns de inte direkt bättre utan mer som att..oj, de va lite mycket på en gång.

Nä nu ska jag leta upp en telefon o se om ja kan hitta en vänlig själ i andra ändan kanske om hon inte hänger med träsktrollen.....


Kommentarer
Postat av: Gabi

De där med vänner känner jag igen såå mkt. Ibland glömmer man se efter om folk verkigen är "rena" och kör på tills man har en fet kompis krets. Alla snackar om alla och folk hugger varandra i ryggen. Insåg att det fanns sånna för många år sedan och dom har jag rensat bort. E så glad att jag har mina fina vänner och så mkt fina människor på jobbet! :)

Ja fan den där tjejkvällen måste tas snart! Ha en underbar regning dag fina fisen;D

2010-07-25 @ 10:13:43
URL: http://dusunce.blogg.se/
Postat av: Soffan

Ja ibland sparar man på massa skit;)

Man får vara glad att man blir äldre o visare.

Ja fan nått får vi hitta på, har en o en halv vecka kvar på semestern bara nu o plinga;) Kramzzi på dej goooz

2010-07-28 @ 18:21:24
URL: http://myonespace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0