snö - skräp - Snuttan

sitter o tittar ut på snön som yr runt ute, de är skönt o kul att det faktiskt är vinter på riktigt....Men jag hatar kallt, blött.
Vinter o höst e de värsta jag vet, man blir blek som ett lik, trött gnällig o sur.
Jag är en människa som behöver solljus o värme, som en blomma.
Men ja vet de e ett jävla gnäll om de där vädret, de e vackert samtidigt som jag vill gråta lite på insidan för att de inte bara försvinner o blir vår.
Våren har med sig så mycket mer än bara värmen, alla mina små får bäbisar o de hoppas o skuttas i varenda bur både ute o inne.
De är de bästa på ett nytt år, när våren o alla ungar kommer.
På tal om ungar så fik jag igår hem en ny hona, en jätte kelig tjej med överviktig haka;) o 1 cm för långa klor som heter Snuttan o kilar nu stadigt med Jocke.
Inväntar ev 2 st honor, men med kaninfolk vet man aldrig.

Igår väntade jag ju på el snubbarna som skulle dra nya kablar för internet o till slut kom dom o ja trode aldrig dom skulle gå.
Hatar o ha folk springande överallt o de ska flyttas o bäras o grejas åt dom.
Eftersom ingen informerat om att de skulle flyttas på saker i andra rum än hallen så flyttade jag inget alls.
Oj då, fick ja höra när dom kom till slut.
Så de va ju bara o slita ut de som gick medans dom fixade, nu e de iaf klart o ja behöver inte sitta o vänta hemma på dom mera.

Funderar på om ja kanske skulle ringa mamma o höra vad hon har för planer för dagen....

Har nog några saker jag skulle kunna göra förutom o sitta här.
Men ja kände att jag behövde en liten rast i mitt tvätthängande o plockande med tvätten.
Gissar att jag kan damsuga idag igen då gubbarna klampade runt överallt o skräpade ner.....hmm

Ska hita på något roligt o laga till middag idag oxå tänkte jag....idé torka kan man lugnt säga att min hjärna lider av idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0