städning pågår...

Idag e jag ledig igen;) känns skönt o få lite mjukstart på jobbandet.
Hade tänkt att jag skulle ut o gå idag när jag vaknade men eftersomjag har blåsor efter helgens morron promenad från stan o hem så tror jag att jag avstår.
Ser ut att bli rättså bra väder idag iaf, ska försöka röja upp lite här inne o även ute hos djuren.
Har ju rensat ihop en hel massa prylar som jag ska lämna in till försäljning nu medans man varit ledig.
Allt detta har jag sammlat i data rummet o just nu känns de lite trångt där om man så säger eftersom jag även står där o målar;)

Jessica slöar på sängen o försöker få sova lite till men se de går inte, nu e de läga ett vända på dygnet igen vill ja lova.
Vill inte äns tänka på hur de ska bli när skolan börjar, han har sovit till mellan 10 o 12 nästan under lovet.
Har man sommarlov så har man väl tycker ja, de är några få år av ens liv som man kan få sova så länge man nästan vill o inte har några direkta måsten.
Idag har jag dock tvingat henne att städa sitt rum, tänk hur stökigt det kan bli bara av att man åker o jobbar en dag.
Hela köket fullt med disk o hennes rum ser ut som en sopstation.
Så idag är jag en riktig gnällig kärring som inte låter någon göra något kul innan det är rent.

Jag får hit folk i morron som ska titta på kaniner och även lämna.
Så att vara ledig är inte alltid ledig, men de är då man får se till att hinna med så mycket som möjligt.
Så nu blir det damsuga o skura, sen måla en bur till o flytta om i burarna o städa resten av dom.
Har som det ser ut nu 6 lr 7 ungar kvar som ska tingas ut.

KOm på idag att jag inte lagt ut en enda bild från vår semester, får nog ta tag i de oxå när jag får lite tid.
Tanken är att jag även ska hinna träffa Sandra idag o ta en fika lr nått sånt.
Så om jag ska hinna med något alls idag så är de bäst o dra igång igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0