Eldig fest...

Nä inlägget som jag skrev förut e borta i syberspace kan man minst sagt säge.
Hatar när de blir så, men de va väl inte meningen att någon skulle läsa de.

En helg i korta drag får de bli.
Fredag sov Moa över här med Jessie o vi va uppe o splade hos M & H, trevligt som alltid.

Lördag morron sparkade jag upp ungarna runt halv 10 o skickade hem Moa o tog med mej Jessie till stan där vi handlade lite badkläder underkläder o en ny adidas tröja till henne.
Blev lite blommor oxå som vi planterade när vi kom hem för att ge till Sandra.

Jag gjorde mej klar o sen åte jag ut till jobbet där Sandra hämtade mej o sen hämtade vi Pernilla o resten av maten.
Vi tre lagade de sista o sen började alla gäster att vällla in.
Hon fick en hel massa vin o blommor o en jätte fin te mugg.
Från oss på jobbet hade jag sammlat ihop presentkort på H&M o lagt till lite extra så att det blev lite mer att handla för.
Den finaste av allt var de som Pernilla hade gjort till henne, ett scrap album med en massa kort.

När Paul bestämde sig för att tända brasan så var min plats för kvällen given vill ja lova er.
Dit ner kom oxå Jenny o i mörkret fann vi varandra..hehe Ja de kan man nästan säga hon o Sandra o Jag stod o pratade om ja sådär precis allt.
De flesta minglade runt in o ut men Jag, Jenny, Paul o Denis stod där o tjötade hela kvällen med varandra o alla som kom o värmde sig en stund.
Min älskade jacka råkade dock blilite väl varm så vi vår väl se om den är hel alls efter tvätten.

De var hen jätte trevlig kväll ända tills vi skulle åka hem o kom in i huset, att folk har mage att bete sig så har jag inga ord för.
Jag hjälpte till att städa upp de värsta o plocka undan så att morrondagen inte skulle bli lika jobbig.
Tyckte så synd om Sandra som stått o lagat mat o bakat i flera dagar o så gör folk så, har dom ingen skam i kroppen.
Men som sagt trotts detta så tycker jag att de var en jätte trevlig kväll/natt, ja för jag va inte hemma för än någon gång runt halv 5 på morronen.
Kan säga att mina vita Nike skor var gul/bruna av sot o jackan som sagt smällt på sina ställen.
Jag luktade värre än gubbarna brukar göra när dom kommer från sjön o har eldat en hel dag....kanske va för att de va ute eld..hehe ja de e en annan historia som ja lär få höra länge.

Fick hem 2 st omplaseringskaniner igår som är mina egna gammla djur, kul o få se dom när dom är stora, fast i detta fallet har jag haft kontakt med ägarna regelbundet under alla år.
Så himmla go familj verkligen så de blir lite tomt sen utan men jag förstår o önskar dom all lycka med flyttar o allt va de e dom har framför sig.

Köpte Nutrilett meal bars igår o tänkte att de ska ja testa o se om de kan va nått o ha med till jobbet....Crispy choklat va smaken o ja som hatar marsipan tycket att de va som o tyycka i sig en hel marsipan gris, fy fan.
Nä de vill ja lova att de kommer inte hända igen.

Nä kaffe kannan på o sen ut till djuren igen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0