Farbror blå o den försvunna väskan

Igår var jag ledig o spenderade tiden tillsammans med försäkringsbolag o polis.
Får väl se vad som hände med denna väska o dess innehåll.
En mobil är borta nu oxå har jag kommmit fram till o vem vet om den låg i väskan lr om den blivit stulen efter.
Gissar på att den låg i väskan då J o H hade den dagen innan.
Kommer väl inte hända så mycket alls gissar jag, hade de vart min unge så hade jag iaf erbjudit o köpa lite nya saker, men icke.
Men ja känner just nu inför detta som Jessie brukar säga - Orka....

Har svinigt ont i min hals som kliar o killar, har fått en stor jävla böld på halen.....ja vem vet i skrivande stund kanske jag får andnöd o stendör.
Mamma sa gå till VC med de där, jag tyckte ja kunde skära upp de själv.

Vissa saker e jag jävligt duktig på som att fixa o greja som att måla o spika o allt sånt där.
Men när de komemr till o ta tag i kroppen o träna, nja då vet ja inte vad som hänt.
Har de o göra med att jag är född pinnig o sen blev sjuk o du var bara flis som lätt kunde gömt sig bakom pinnen?
Att jag haft de lätt, kunnat äta allt i min väg, mer dåligt än nyttigt.
Jag har inte gått upp mer än kanske 3 kg de senaste åren men kroppen har "fluffat" sig, inge vi tycker om.
Jag vill villja träna, de e inte hel lätt när man har träningsgalna folk omkring sig o de som bara tränar för att o så har man en sambo som ibland e manisk med sitt tränande.
Jag skulle lätt behöva en TP som bara släpar ut mej i håret o talar om va ja ska göra o om inte så får ja leva på potatis...Ja de låter ju som om de vore ett snällt hot men inte för mej, finns inget vidrigare, blä.

Nä nu e de dax o göra sig klar för att bege sig till jobbet o sen hämta SandyPandy för en fika;)
Snart fyller hon år o hon o P ska åka iväg på en liten resa, snyft...ja får inte se henne på jätte länge.
Åh när hon kommer tillbaka så e de fest, ska bli så kul. Hoppas att vädret blir bra o att jag lyckas släpa med mej även min tröga sambo som lider av någon form av skygghet för främmande folk jag känner...
Han e skumm ilbland.
Tänk om trollen kommer när ja e ute i skogen vem ska rädda mej då?
Sandra har satt max gräns på pressenterna hehe, ja ja ni lär inte höra de från mej när jag fyller år.
Ja e som ett barn när de gäller paket, kanske kan bero lite på att jag de senaste 12 åren delat min födelsedag med Jessie.
Vilket då betyder att vi båda bara fått hälften så mycket av vad vi kanske kunde fått..hmm.
Missuppfatta mej inte, de behöver inte va svinigt dyra saker, de kan vara massor av billiga;) Bara jag får öppna paket, tänk er IKEA, dom har allt o massa billigt skit ljus i överflöd vem vill inte ha de, jag är nog sån att jag blir glad för allt....ett par rullar tapet, färger o dukar....nu bidde de dyrt.
Ja jag gillar dyra saker oxå o jag tycker om o fylla år, jag vet inte om jag är så noga med vad jag fyller.
Ska man få ålders nojja snart lr ska man få slippa.
Vet en annan som har de o han e lite vrickad ibland, har fått lite annan syn på livet o blivit den han inte ville va känns de som.

Ska försöka komma in på telia idag o kolla på telefon till mej, dom har ringt som galningar här i över en vecka o försökt få mej o byta telefon o allt de där men de e ju pappas abonemang så jag får väl släpa med mej honom dit in när jag vet vad jag vill ha.
Kan ju inte ha en telefon som helt plötsligt stänger av sig mitt i samtal lr när den bara ligger på ett bord låser den sig o man måste plocka isär hela helvetet.
Är lite i valet o kvalet om vad bara, ny o fräck lr lätt o bra. känns som att billig o bra blir säkert bra, vem vill ha en telefon jätte länge lixom.

Jessica har kollat på en telefon hon vill ha, en LG KS360.
Får väl se vad som händer med försäkringen om de blir några pengar alls att handla så mycket som en ny kajal för.

Nepp dax o dra sig mot varmare breddgrader..ha de









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0