Liten blir stor

Ibland undrar man hur lärare får uppföra sig. Får man säga att barn har små hjärnor o stora käftar, diskutera deras utseende med andra elever, när föräldrar inte kan av en lr annan orsak göra saker som att tex baka så mer lr mindre beskylls dom för att vara löjliga o nästan rent av lata. De rings i tid o otid om saker som känns som att det är skolans räk att ta tag i. Detta problemet fanns inte alls förra året. Då hade dom en helt underbar lärare. Nu känns det mer som en plåga med alla dessa pikar som kastar runt. Om barn inte går från en dörr till nästa är de då inte lärarnas jobb att leda dom rätt? Ska jag som förälder ta semester från mitt jobb för att leda från en dörr till en annan när inte lärarna tycker att dom ska behöva påminna om vissa saker för att barnen ska ta eget ansvar. Va e de för skit. Får man i dagens sverige lön för att.... Ja va är deras jobb. Inget av de jag kunde i 5 an har dom ens en aning om. De kan inte vara för att jag är så otroligt smart lr? Ja tycker att det är för mycket politik o lekstuga i skolan. Alla ska växa upp o kunna själva lagom till 1an, då ska de egna ansvaret träda in. Men barn måste få vara barn inte små vuxna, barn ska inte behöva träda in i den världen innan modem kräver. Dom behöver inte ha full koll på allt med sex när dom går i andra till tredje klass. Istället för att ha ett snart 12 år gammalt barn har jag en man kan likna vid en som är minst 15. Ibland känner man sig som den sämsta i världen över hur man uppfostrar o lär, så vänder man sig till sina vänner o ja det är nog bara att inse att de inte bara är jag. Man vill ge dom allt men ändå inte. Jag till att dom ska då kämpa för saker o inte få allt på en bricka. För mej är inte samma saker viktiga som för en annan. Vissa tycker säkert att jag är konstig, men ni får tycka de. Ja ni får tycka precis vad ni vill. Jag hörs o jag syns o de gör mej inget alls. Oftast är tjejer falska o elaka varelser, man tycker dom är värre när dom är mindre, men är de så? Tror nog bara att vi som vuxna blir mer falska o rädda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0