Överasknings fest

I en månads tid nästan har vi vänner planerat en överaskningsfest för vår kära vän som fyllde 40 förra veckan.
Hon har hela tiden sagt att hon så gärna velat ha fest men av olika skäl inte hinner o kan.
Så vad bättre än att hitta på de själva.
Så vi har tillsammans med hennes sambo fixat ihop gammla vänner, pressenter o mat.
Vi fikade med henne på förmidagen o sen en stund innan fick hennes sambo henne till o titta på film o mitt i filmen kommer vår vän o för kvällen oxå kamera man in till dom o börjar filma henne till hennes stora förvåning, efer henne kommer de 2 "kidnapparna" o förklarar för henne att nu ska vi ut o åka bil.
Hon va helt förstummad o viste varken ut lr in, men fick på sig bindel för ögonen o en cig i munnen oså bar de iväg med en minst sagt chokad o skakig Petra.
Dom fick köra runt på henne i ungefär 20 min tills att vi alla andra hade samlats i lokalen.
När bindeln kom av henne o alla står där o sjunger "ja må hon leva" för henne hade hon inte långt till tårar.
Hon kunde inte för sitt liv fatta att vi lyckats hålla tyst om detta o att hon verkligen inte hade fattat ett dugg av vad som skulle hända denna dagen.

Maria hade med lite hjälp av Åsa lagat helt fantastisk mat o tårta.
Jessica åt så mycket tårta på kvällen att hon mådde illa.

Vi hade en jätte trevlig kväll o man kan säga att sprit o öl flödade, min kära sambo ledde allsång.
Han som aldrig tar ton i vanliga fall var otroligt glad o sjöng av hela sitt hjärta.
Hela kvällen filmades till höger o vänster o när jag igår fick se den berömda allsångsledaren "Pär Berghagen" skrattade jag så jag hade ont i magen efteråt.
De ska bli kul o få se hela filmen senare.

Igår mådde jag som jag antar att jag förtjänade, kom ite i säng för än klockan var närmare halv 10 igår på morronen o sov sen fram till halv 2.

Då gick jag hem till Åsa o tog med henne på en liten promenad o vi satt o pratade i solen en stund nere vid dammen.

Idag ska jag jobba sent, ska försöka vila lite innan om jag kan, är fortfarande inte helt i form efter allt kalasande.

I morron är det maskerad med jobbet då vi har p-fest på Sand i Trollhättan, ska bli kul o se hur de blir.

Hoppas att ni oxå haft en trevlig helg, ta väl hand om er....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0