möten, maskerad o årsdagen...

Ja igår bestod dagen av lite halvartad stress på förmidagen, försökte hinna med lite av varje men han till slut inte med hälften av de.
Min kära vän P fyllde i förrgår 40 år, jag jobbade hela dagen då så jag följde aldrig med o lämnade vår lilla pressent utan tog vägen förbi igår innan jobbet.
Så när jag väl kom fram med andan i halsen hade jag lite små panik, hatar o komma precis innan man börjar.
Jag vill minst ha en halv timma för att byta om sitta ner en stund med en kopp kaffe o en tidning lr med någon trevlig människa som har rast..så blev icke fallet idag kan ja säga.

Sen jobbade jag i 2 timmar o sen hade ja rast o sen jobba lite till innan de var dax för vårt möte, Team Loromits som vi nu heter;) Ideén var super bra.
Vi hade bara 3 min på oss så L kom på vårt lagnamn på ett udda men roligt vis.
Efter vårt möte så var de dax o ha lite mera rast för min dal o sen in o jobba ett par timmar innan de var dax för nästa möte med Alex, fast denna gången var det medarbetar samtal.
Ja sen var de bara 15 min kvar o jobba;)
Så gårdagen gick med en rasande fart vill jag lova.
Om en månad är det dax för vårt nästa möte med vårt team.

Nu är det även bestämt att på tisdagens P-fest så blir de maskerad tema, lite kul tycker jag.
Gissar att jag ska försöka dra på mej min svarta brudklänning, lär inte hinna sy upp något annat innan när de e så kort varsel.
De enda som e fel, de e mitt hår.....men nä ja färgar inte håret svart för en jävla maskerad igen.
Nä vi får väl se hur de blir med fågelboet ja har på skallen.

de var verkligen riktigt ruggigt kallt, o kol svart när jag körde hem i går kväll, trotts att klockan bara va runt halv 9 när jag kom hem. 

Kom samtidigt som grannarna som varit ute o fiskat o åkt båt en stund så vi blev stående där allihop tills att de var dax o krypa ner i sängen.

Idag börjar jag sent o slutar 22, ska fråga pappa om han vill förbarma sig över min frusna kropp o köra o hämta mej.
Ska lämna Jessica där nämligen innan jobbet eftersom Pelle o Martin ska o fiska o tälta i natt.
Kan va lite mysigt o ta med sig mat hem till henne för de har hon längtat efter som bara den, hon har inte ätit där sedan semestern så hon tyckte de var lite elakt härom dagen att hon minsan inte fick mat där så ofta längre.
Både för o nackdelar med den saken kan man väl säga, jag äter ju för alla nu istället;)


Nä idag måste jag försöka hinna allt de där jag inte han med igår, o kanske lite mer eftersom det tydligen bryter ut någon form av krig o även städförbud när jag lämnar hemmet.

Jag älskar när de e rent o kan städa ihjäl mej, men jag har med åren kommit till insikt med att resten av familjen älskar när de e rörigt, lr kanske inte dom vill bara inte städa upp själva....


Kaninerna däremot kan ju inte direkt städa själva så idag ska dom få de rent o fint o en massssa halm o gott hö...


Tänk jag fick se de nu att det är den 11 september idag, tänk att det har gått så många år 20010911 den dagen satt jag som naglad vid vår tv en hel dag kändes det som.
Något så overkligt, de gick inte att beskriva hur ofattbart liten man kände sig.
De trotts att man inte äns fanns i närheten lr har någon orsak att tro att någon någonsin skulle göra något mot sverige, ja de vore väl om de var av misstag men vi hade säkert förlåtit dom stackarna..herre gud man kan ju göra fel....ja ja.

Det är hemskt iaf att då många oskyldiga ska behöva lida pga att andra inte kan vara eniga om något.....


Va rädd om dina nära,man vet aldrig hur länge de får vara så nära.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0