idioter - jobb - invigning

glömde ju berätta för er igår att Lina ringde innan jag åkte till jobbet i lördags med lite lätt panik på rösten.
Hon berättade att några rikspuckon ställt en låta med 2 st kaniner i utanför hennes jobb o undrade om jag kunde hjälpa henne att ta hand om dom, o självklart gjorde jag de.
Jag har behållt en o Anki tog en, 2 st honor vit rödögda riktiga kelgrisar.
Dock inte ett dugg intresserade av o para sig men va fan, bara för man e kanin så kan man inte va kåt precis hela tiden.
Ska även hämta hem en hane på tisdag nästa vecka antagligen för omlasering.

Denna veckan har Jessie gått upp själv, så skönt o kunna ligga i sängen o halv sova o lyssna på henne som går omkring o pysslar.
I morse gick hon upp vid 6 o vid 20 i 7 kom hon in till mej med frukost på sängen, då va hon klar för o gå till skolan redan o bara gick o väntade på att klockan skulle bli 7 så att hon kunde "råka" ta sällskap med grannens son.
Så vi satt i sängen o pratade en stund o sen skuttade hon iväg o ringde pappa för o berätta hur duktig hon varit.
Hon är allt en liten ängel, fast hon börjar allt bli väldigt stor skönt o jobbigt på samma gång.


Idag jobbar jag sent igen, men de gör inte så himmla mycket för Sandra jobbar oxå;)
Igår körde pappa mej o mamma hämtade o idag åker ja med Sandra o mamma hämtar... finns väl ingen som skyr mörkret så som jag.
Inte att jag är super mörkrädd men... fan man ser ju inte ett skit på den vägen jag måste köra i skogen nu.
På sommaren är de ändå inte bäcksvart somd e e nu, usch.
Kommer ju sluta med att ja kör ner i ett nytt dike lr kör av den förbannade skitvägen lr krockar med ett rådjur lr nått.

 

Jag hade tänkte o gå en bit till jobbet idag men just nu regnare de så vi får väl se hur de blir.

Ja hatar att ja inte rör på mej lika mycket som förut, även om de inte var super långt så känns de i kroppen att man gör de mindre nu.
Men att gå o inte ha ett mål mer än gå dit o vänd är för mej as tråkigt, iaf om ja måste jöra de själv.
De e mycket lättare o gå med Pelle lr Åsa.
Ja får väl helt enkelt börja plåga mej till de, ja gör de ju ibland men på tok för sällan.

I morron fredag så är de invigning i Trollhättan, de ska bli riktigt kul så länge inte alla får för sig o balla ur nu när jag tagit ledigt o allt.

På lördag blir de kräftor o söndag loppis, fan man har ju häcken full hela tiden känner jag;) känner ja...ja ja.


Nä om man skulle lägga sig o lyssna lite på sin bok o blunda några min så man inte e helt bakom när man anländer till jobbet för o jobba sent.

Ska försöka hinna med o plocka undan lite här oxå så de inte ser ut som kriget här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0