Tvätt, tvätt o åter tvätt...

Hade tvättstugan igår vilket inte händer för ofta, men varje gång tänker jag att varför tvättar man inte här oftare.
Så skönt all tvätt o mattor o allt de där som alltid hamnar längst ner i korgen för att det är knallrött lr ska handtvättas lr något annat blev oxå tvättat.
Min ena tvättkorg gick oxå sönder så nu gäller de o tvätta oftare, lr att helt enkelt inte byta kläder så ofta;) kanske passa på o hänga ut dom när de regnar.

Min älskade unge väckte mej idag o även sin pappa, hon kom in till mej o sa att nu hade hon väckt pappa o så nu mej.
Hon hade redan gjort frukost o klätt sig så jag kunde lugnt ligga kvar i sängen.
Tänk om de glada humöret hos henne är här för att stanna...vilken lycka.
Hon har nämligen lika underbart humör som sin mamma har ibland.
På morronen vill jag få gå upp ifred dricka mitt kaffe/te sätta mej vid datorn o göra alla morgon rutiner.
Sådana saker som man på en helg inte kan göra, och som för resterande familjär helt onödigt.
Men jag tycker ju om dom iaf trotts deras ovetande om hur viktigt det är att hålla koll på vad folk gör o då specielt Hannah o Maggan.
Maggan hon e en brud helt i min smak, hon har en otroligt sjuk humor o har verkligen fötterna på jorden även om marken gungar mycket i både henne o Hannah´s liv ibland.
Deras bloggar e som lite "glad piller" för en på morronen, o glada saker de ska man unna sig.
 
Jag är lika snorig o hostig idag som igår, vilket är mindre kul.

Så idag står städa badrum o laga currygryta med korv på schemat, ja om jag inte hittar något najsigt i avloppet som kan liknas vid mat.

Är så glad att jag to djuren igår medans vädret var någorlunda bra, ena stunden solsken o nästa ösregn o så sol igen.
Jag som hade förträngt att de kunde regna nu när vi haft så bra väder.
 Här är ett litet kort på de 4 minsta ungarna

Jag hoppas så att det snart kommer fler kullar, är van vid att vara omgiven av ungar, det är de som är de tråkiga nu när vi inte han ha så många längre.

Nä dax o äta lite o sen dra igång med lite nyttiga saker....avlopp o skura golv;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0