För många saker

jag måste göra idag känner jag.
Först ska jag ägna morronen åt att dircka kaffe sen sitta på lite tradera paket så dom blir platta o fina.
Sen ta en tur på tränings cykeln o så fixa till mej innan jobbet.
Mellan jobbet o alla andra måsten så behöver jag åka till mamma o fixa kaninerna där o lite annat.
Blir trött bara jag tänker på de, låg o såg på morron tv på tok för länge i väntan på att mitt huve skulle känna sig lite bättre....hjälpte inte ett skit.

Som ni ju vet så älskar jag Mias Skäringer o framförallt hennes blogg....Som det här:

Du är årets singelMama.

Hur känns det?

- Ja, dä ä jädrit gött faktist. En ska inte hölle på å be öm ursäkt för att en måste smörje sin egen motor. En får inte koke törrt. Barna vinner på't i längda, att ha en riktit duktit fukti mamma. Ja tycker mammera ida di har så jädra mycke dålit samvete för en massa. Dä ä val bare å götte sä å unne sä mäns en kan. Å ä mamma gla, jadå ä ongera också glae.

-Nä. Här behövs inga mansgestalter mer än di söm ä å vänner i halla på helgera.
---------------------------


Är inte de humor så säg;)

Hon har ett sätt att skriva som går rakt in i hjärtat på en.

Nä det är väl dax att jag börjar om jag ska komma någon vart i livet med de jag tänkt göra innan jobbet kallar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0